شناسهٔ خبر: 66997981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرثیه‌خوانی مؤذن‌زاده اردبیلی در رحلت امام خمینی(ره) + فیلم

مرثیه زیبای مرحوم سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی در وصف حضرت امام راحل که در دهه هشتاد مداحی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، 14 خرداد ماه سال 1368 یکی از تلخ‌ترین و غمبارترین روزهای تاریخ ایران به شمار می‌رود، روزی که بت‌شکن قرن و ابراهیم زمان از میان ملت ایران پر کشید و کوله‌باری از غم و اندوه را برای دوستدارانش به یادگار گذاشت.

زمانی که رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران خبر رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) را به ملت ایران اطلاع دادند، تمام شهرهای کشور در بهت و حیرت فرو رفت به طوری که فضای سکوت و ماتم سرتاسر ایران را فرا گرفت.

اما آنچه سبب التیام یافتن درگذشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی شد، انتخاب درست و انقلابی مجلس خبرگان رهبری بود، انتخابی که صالح‌ترین و کارآمدترین جانشین را برای هدایت امت اسلامی برگزید.

انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر جدید انقلاب اسلامی موجی از شور و نشاط را در میان آحاد ملت ایران ایجاد کرد به طوری که بسیاری از مردم برای تجدید میثاق با رهبر انقلاب با ایشان دیدار کردند.

اکنون 35 سال از زعامت و رهبری امام خامنه‌ای می‌گذرد و ایشان در برهه‌های مختلف تاریخ و در حوادثی که تمامی تحلیل‌گران سیاسی خطر تضعیف نظام اسلامی را پیش‌بینی کرده بودند، با هدایت‌های انقلابی و مدبرانه خود، کشتی انقلاب را به ساحل امن و آرامش هدایت کردند.

به گزارش تسنیم، سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان ایرانی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی بود که در سال 1315 خورشیدی در محله تازه‌ شهر اردبیل زاده شد که بیشتر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی خوانده که به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت.

وی در دهه هشتاد به مناسبت 14 خرداد سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مسجد قدس اردبیل مرثیه‌خوانی زیبایی انجام داده که تقدیم مخاطبان تسنیم می‌شود.

.

انتهای پیام/131/.

نظر شما