شناسهٔ خبر: 66984166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد بیش از ۴ درصدی تولید شیر در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رشد ۴.۶ درصدی تولید شیر طی اردیبهشت در واحدهای پرورش دام استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد ۴.۶ درصدی تولید شیر طی اردیبهشت ماه در واحدهای پرورش دام استان خبر داد و اظهار کرد: هزار و ۵۱ تن شیر در واحدهای پرورش گاو شیری این استان طی اردیبهشت ماه امسال تولید شده است.

وی افزود: این میزان شیر تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۳ هزار و ۱۶۸ تن بوده رشد ۴.۶ درصدی داشته است که این مقدار هم در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه وجود واحدهای پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت بالا و وجود دام‌های ارزشمند پر تولید مهمترین عامل افزایش تولید شیر در استان قزوین است، ادامه داد: استان قزوین رتبه چهارم کل تولید شیر در کشور را به خود اختصاص داده است.

توزیع ۵۰۰۰ نهال برای توسعه پرورش کرم ابریشم

عطایی از توزیع سه جعبه تخم نوغان در بین نوغاداران استان قزوین خبر داد و گفت: به منظور ترویج و احیای صنعت نوغادارای بخش قابل توجهی از این جعبه‌ها در شهرستان‌های قزوین (طارم سفلی) و آبیک توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از هر جعبه ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود، افزود: یک جعبه تخم نوغان که شرایط مناسب حرارت، مسائل بهداشتی، تغذیه مناسب و سایر موارد لازم را داشته باشد بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم پیله تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: در راستای توسعه صنعت نوغاندارای دو کارگاه آموزشی در روستای شیرین سو منطقه طارم سفلی و مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی ویژه بهره برداران برگزار شده و یک جعبه لارو کرم ابریشم نیز به صورت آموزشی ترویجی بین ۳۰ نفر از بهره‌برداران توزیع شده است.

عطایی ادامه داد: در راستای توسعه کرم ابریشم و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای این امر در استان قزوین ۳۰۰۰ نهال به شرکت سیمرغ زیاران آبیک و ۲۰۰۰ اصله نهال به شهرک صنعتی لیا در اسفند سال گذشته توزیع شده است.

نظر شما