شناسهٔ خبر: 66907641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد

فرش قرمز فرودگاه ایلام برای سرمایه‌گذاران/ ضرورت ایجاد ایرلاین وابسته به وزارت نفت

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: این فرودگاه دارای ظرفیت‌های متعدد و مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، وحید فروغی‌زاده امروز _سه شنبه هشتم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه شهدای ایلام توان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را دارد اما هنوز سرمایه‌گذاری خاصی با وجود بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد و مشوق‌های لازم، صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده مسافران و زائران عتبات عالیات یا حرم امام رضا (ع) از فرودگاه ایلام یک ظرفیت مطلوب برای ورود سرمایه‌گذاران است، افزود: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در فرودگاه ایلام، امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر و متنوع‌تر به مسافران انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: اراضی اطراف فرودگاه، مکان مناسبی برای ایجاد هتل است تا مسافران که قبل از پرواز به سمت مقصد، قصد اقامت کوتاه مدت دارند استفاده کنند.

فروغی‌زاده اضافه کرد: ایجاد دفاتر حمل و نقل بار هوایی برای جابجایی بارهای کوچک یکی دیگر از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان است.

وی با تاکید بر ایجاد سی. آی پی برای استفاده مسافران، شخصیت‌های مهم سیاسی و اقتصادی در ترمینال فرودگاه افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی یا طرح‌های کشاورزی در اراضی مجاور فرودگاه از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه شهدای ایلام است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به اینکه اوایل تیرماه امسال یک رویداد ملی به میزبانی تهران با موضوع معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: در این رویداد ملی ظرفیت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در فرودگاه شهدای استان ایلام به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

فروغی‌زاده افزود: فراوانی مسافر و زائر، وجود زیرساخت‌های لازم برای تأمین امنیت طرح‌ها، تأمین زمین مورد نیاز، عدم مشکل برای دریافت انشعاب آب، برق، گاز و خطوط تلفن از موقعیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: در حال حاضر ایرلاین‌های هما، آسمان و ماهان در مسیر ایلام - تهران و ایرلاین زاگرس در مسیر ایلام - مشهد فعال هستند و در هفته ۱۸ سورتی پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار ایلام به موضوع افزایش پروازهای استان، تعداد پروازها و ناوگان هواپیمایی مسیر ایلام به مقاصد مذکور افزایش یافته است و در روزهای آینده ایرلاین قشم نیز به جمع ناوگان هوایی استان افزوده می‌شود.

فروغی زاده گفت: ایلام یک استان نفتی است بنابراین استقرار یک ایرلاین وابسته به وزارت نفت در فرودگاه ایلام ضروری است که تحقق این موضوع مهم نیازمند تلاش مسئولان ارشد استان است.

نظر شما