شناسهٔ خبر: 66873993 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مهدی طارمی با گل از پورتو خداحافظی کرد / طارمی: بهترین دوران را در پورتو داشتم / کونسیسائو: من موفق شدم بهترین نتیجه را از طارمی بگیرم! طارمی با گلزنی خداحافظی کرد! + ویدیو

صاحب‌خبر -

شفقنا – شب گذشته در دیدار فینال جام حذفی فوتبال پرتغال تیم پورتو در ماراتن 120دقیقه‌ای 2 بر یک اسپورتینگ لیسبون را شکست داد و قهرمان شد.

به گزارش شفقنا ورزشی، این مسابقه در وقت قانونی 90 دقیقه با تساوی یک ـ یک به پایان رسید. جوسته در دقیقه 20 گل نخست این بازی را برای اسپورتینگ به ثمر رساند و 5 دقیقه بعد اوانیسلون زننده گل تساوی‌بخش پورتو شد.

تعیین تیم قهرمان جام حذفی پرتغال در نهایت به وقت‌های اضافه کشیده شد که مهدی طارمی در دقیقه 100 گل پیروزی پورتو را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد. طارمی با شروع نیمه دوم این بازی در ترکیب پورتو جای گرفت.

مهاجم تیم ملی کشورمان بعد از گلزنی به‌شکل زیر بر لوگوی باشگاه پورتو بوسه زد تا بدین ترتیب از این تیم خداحافظی کند و فوتبالش را در اینترمیلان ادامه دهد.

طارمی با گلزنی خداحافظی کرد! + ویدیو

مهدی طارمی پس از به دست آوردن عنوان قهرمانی رقابت‌های جام حذفی پرتغال و گلزنی‌اش برابر اسپورتینگ لیسبون به رسانه رسمی باشگاه پورتو گفت: امسال به‌خاطر حضور در جام ملت‌های آسیا مقداری درگیری ذهنی داشتم و نتوانستم به‌طور کامل در اختیار پورتو باشم، شاید نتوانستم خیلی خوب بازی کنم و از هواداران پورتو عذر می‌خواهم.

وی افزود: من تمام تلاشم را کردم و این فصل برای پورتو سخت و پیچیده بود، هدفم کمک به پورتو بود و هواداران انتظار بیشتری داشتند، این خواسته آنها طبیعی بود، اما گاهی غیرممکن است. من اکنون یک هوادار پورتو باقی می‌مانم. خیلی خوشحالم که در این مدت بخشی از تیم پورتو بودم و این چهار سال برای من باورنکردنی بود، خاطرات خوبی با پورتو داشتم و بازی برابر اسپورتینگ لیسبون و کسب جام قهرمانی حذفی پرتغال با گلزنی‌ام را فراموش نخواهم کرد.

طارمی در ادامه اظهار داشت: در بازی با اسپورتینگ هم با هدف خوشحالی هواداران و باشگاه به میدان رفتیم و در نهایت هم جام قهرمانی را به دست آوردیم، این قهرمانی هم باعث افتخار من است.

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو پس از پایان این بازی با اشاره به مهدی طارمی گفت: برای مهدی طارمی و خانواده‌اش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. او در این چهار سال واقعا مرا عصبانی کرد و توان زیادی از من به ویژه در تمرینات گرفت! طارمی روش کاری متعلق به خودش را دارد. او یک بازیکن حرفه‌ای است اما گاهی بسیار آرام است. این موضوع مرا خیلی عصبی کرد اما در مجموع بسیار جدی بود.

کونسیسائو خاطرنشان کرد: با تمام این چیزهایی که گفتم من موفق شدم بهترین نتیجه را از طارمی بگیرم. هرچند این کار آسانی نبود. زمانی که متوجه شدم می‌خواهد به ایتالیا برود پذیرش این موضوع برای هواداران پورتو آسان نبود. من همیشه به مهدی طارمی اعتقاد داشتم. به نظرم این نگرش بازیکن یا مربی است که او را می‌سازد و ارتباطی به قرارداد ندارد. طارمی تا روز آخر قراردادش مثل بازیکنانی کار کرد که قرارداد بلندمدت دارند. ما هم توانستیم از طارمی بهترین استفاده را ببریم.

 

نظر شما