شناسهٔ خبر: 66871621 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تمدید مجدد مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه تا آخر خرداد

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید و فضای انتخابات، تا آخر خرداد سایت پذیرش حوزه در دسترس علاقه‌مندان است و داوطلبان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -
تمدید مجدد مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه تا آخر خردادبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد؛ معاون آموزش حوزه با اشاره به فرایند پذیرش حوزه‌های علمیه و آخرین مهلت نام‌نویسیی داوطلبان، گفت: از ماه مبارک رمضان تا آخر اردیبهشت زمان پذیرش رسمی بود و طبق روال همه ساله یک دور تکمیلی و امتدادی هم اعلام می‌شد حدود دو هفته، بنابراین از چند روز قبل تصمیم گرفته شد که پذیرش تا ۱۸ خراداد ادامه داشته باشد، منتها با توجه به شرایط جدید و فضای انتخابات، سایت پذیرش حوزه به نشانی paziresh.ismc.ir تا آخر خرداد در دسترس علاقه‌مندان است و داوطلبان تحصیل در حوزه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به این که داوطلبان دارای مدارک تحصیلی پایه هشتم، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند، ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد.
 
وی به دوره‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: در حوزه علمیه دو دوره تحصیلی سفیران هدایت و یا به تعبیری کوتاه مدت با رویکرد تبلیغی و برنامه درسی عادی و جاری حوزه‌های علمیه یا بلندمدت ارائه می‌شود.
 
به گفته حجت‌الاسلام رستم‌نژاد، برنامه‌های درسی دوره سفیران هدایت با رویکرد مهارتی به تبلیغ ارائه می‌شود و جنبه اجتماعی و مواجه شدن طلبه با مخاطبان مختلف بیشتر دیده شده است.
 
بر اساس اعلام معاون آموزش حوزه‌های علمیه پذیرش داوطلبان تحصیل در دوره سفیران هدایت با مدرک دیپلم انجام می‌شود و با شرایطی، امکان انتقال طلاب سفیران به برنامه جاری حوزه‌های علمیه یا همان دوره بلند مدت وجود دارد.
 
وی ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آزمون ورودی تیرماه در ۵۰ مرکز آزمون سراسر کشور برگزار می‌شود. البته داوطلبان حافظ کل قرآن و نهج‌البلاغه و برگزیدگان مسابقات علمی کشور از آزمون معاف هستند.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور درباره ثبت نام رشته‌ها و مراکز تخصصی حوزه هم اعلام کرد که تمدید اعلام شده تا آخر خرداد شامل ثبت نام داوطلبان رشته‌ها و مراکز تخصصی هم می‌شود.
 
داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات از شرایط و مراحل پذیرش و یا ثبت‌نام به پایگاه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس paziresh.ismc.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت پاسخ سؤالات و یا راهنمایی و مشاوره به مدیریت‌های استانی حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.
 
آدرس و شماره تماس مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه در پایگاه سنجش و پذیرش حوزه بارگذاری شده است.
 
نشانی پایگاه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه: paziresh.ismc.ir
 
کانال اطلاع‌رسانی سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه در ایتا: eitaa.com/pazireshhowzeh
انتهای پیام

نظر شما