شناسهٔ خبر: 66840478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

فعالان سیاسی برای مشارکت موثر مردم در انتخابات تلاش کنند

دلنیا گوهری‌نژاد

استاندار کردستان گفت: فعالان سیاسی و اجتماعی برای مشارکت گستردە مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زارعی کوشا امروز (٥ خرداد) در دومین جلسە شورای اداری استان کردستان بار دیگر شهادت رئیس جمهور مردمی ایران را تسلیت گفت و اظهار کرد: هرآنچە در وصف رئیس جمهور لازم است بیان شود در تعبیر مقام معظم رهبری کە  لفظ رئیس جمهور مغتنم بود نمود پیدا کرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور شهید ایران بدون اغراق فرصت مغتنمی برای کشور، برای اسلام و جبهە مقاومت بود و در طول دوران ریاست جمهوری خود در اوج متانت و مردم داری و سیاست ورزی اسلامی و با تلاش و کوشش وصف ناپذیر از خود برای آیندگان الگویی برجای گذاشت.

زارعی کوشا ادامە داد: میزان انرژی وصف ناپذیر رئیس جمهور شهید از ایمان راسخ و اعتقاد قلبی ایشان حکایت داشت. 

وی با اشاره بە سخنان اخیر رئیس جمهور شهید که فرمودند ما بە دنبال خدمت و نفع و سود مردم هستیم، افزود: اگر این‌ها در وجود آیت‌اللە رئیسی تعمیق و نهادینە نشدە بود امروز بدون شک شرایط بە گونەای دیگر بود.

زارعی کوشا بیان کرد: آیت‌اللە رئیسی کار انقلابی و خدمت جهادی در قوە را احیا کرد.

استاندار کردستان با اشارە بە اینکە مقام معظم رهبری با کلام و رفتار خود آرامش را در کشور برقرار کردند، عنوان کرد: هم‌اکنون کشور در وضعیت ویژەای قرار دارد کە در هر نظامی می‌تواند بستر و آبستن و زمینە یک اتفاق بزرگ باشد اما مردم ما این هفتە جز غم و اندوه فراق رئیس جمهور هیچ تغییری را در کشور احساس نکردند و این ثبات و پایداری ناشی از اقتدار و صلاب رهبری فرزانە است.

زارعی کوشا اضافە کرد: تشییع جنازە میلیونی، برگزار نماز جماعت میلیونی و حضور سران مختلف دنیا نشان داد کە انقلاب اسلامی ایران زندە است.

وی با بیان اینکە نباید کار و خدمت تضعیف شود، بیان کرد: طبق قانون اساسی کشور تا چند هفتە آیندە انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، لذا اگر بە انقلاب اسلامی و بە ولایت فقیە اعتقاد داریم باید بدانیم کە از امروز کار ما مضاعف است و باید نسبت بە گذشتە کار و تلاش بیشتری داشتە باشیم و پروژەها و برنامەها باید با قوت بیشتری پیگیری شوند.

زارعی کوشا افزود: از فعالان سیاسی و اجتماعی خواستاریم کە برای مشارکت گستردە مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: تا برگزاری انتخابات  فرجەای کە داریم بە هیچ وجە نباید در کار و تلاش ما خللی ایجاد شود.

شهید رئیسی بە الگویی برای مسئولان و آیندگان تبدیل شد

نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: رئیس جمهور شهید با تلاش و خدمت صادقانە خود بە الگویی بی نظیر برای آیندگان تبدیل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی امروز (٥ خرداد) در دومین جلسە شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: در روز شهادت آیت‌اللە رئیسی، مقام معظم رهبری پیامی را صادر کردند کە حاوی ۱۱ ویژگی آیت‌اللە رئیسی بود کە یکی از آن‌ها کلمە با کفایت بود.

وی عنوان کرد: بە گفتە امام باقر (ع) جلوداری و امامت صلاحیت ندارد مگر برای کسی کە سە خصلت تقوا، صبر و بردباری و ولایتمداری را داشتە باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ادامه داد: فردی لیاقت امامت و جلوداری را دارد کە تقوایی داشتە باشد کە او را از گناە بازدارد، تقوای شخصی داشتە باشد کە وقتی دیدە شود بە الگویی تبدیل شود برای همگان، دوم صبر و بردباری داشتە باشد کە بە واسطە آن خشم خود را نگەدارد و سوم بر کسی کە بر او ولایت پیدا کردە باید بهترین روش را برای امامت و خلافت انتخاب کند و مانند یک پدر مهربان و دلسوز باشد.

وی ادامە داد: بە شخصە شهادت میدهم کە شهید رئیسی  در برابر گناە تقوا و خدا ترسی داشت کە زبانزد خاص و عام بود و دربرابر ناراحتی‌هایی کە برای ایشان ایجاد می‌شد صبر و بردباری بسیاری داشتند.

پورذهبی بیان کرد: ایشان با صبر و بردباری خود حساد و دشمنان خود را شرمندە کرد و همە کار کرد هرخدمتی از دستش می‌آمد انجام داد و بهتر آن است کە ایشان را الگویی برای خود قرار دهیم.

انتهای پیام

نظر شما