شناسهٔ خبر: 66836704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۳ هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۲ هزار و ۹۷۳ بیمار خاص زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

صاحب‌خبر -
۱۳ هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماران شامل پنج گروه بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS، دیالیزی و پیوندی است.
 
دکتر جواد رجبیان بیان کرد: این گروه از بیماران شامل ۵۰۴ بیمار تالاسمی، سه هزار و ۴۵۶ بیمار دیالیزی، دو هزار و ۷۰۰ بیمار پیوندی، هزار بیمار هموفیلی و پنج هزار و ۳۱۳ بیمار MS هستند و این پنج گروه طبق سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت، و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز خاصی که ویژه آنهاست، مراجعه و خدمت موردنیاز را به صورت متمرکز دریافت می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت در اواخر سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰۷ بیماری را در دسته بیماری‌های صعب‌العلاج قرار داد و بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده شد که این بیماران می‌‎توانند با مراجعه به بیمه پایه طرف قرارداد خود (یکی از سه بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح) و تحویل مدارک پزشکی و نظر پزشک معالج به کارشناس مربوطه، بیماری‌شان را نشان دار کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه برای بیماران نشان دار، بسته خدمتی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این بسته خدمتی در سامانه‌های مرتبط با این گروه از بیماران بارگذاری شده و خدمات دارویی و درمانی که شامل این بسته شده با تخفیف به بیماران نشان دار ارائه می‌شود و بیمارانی که خدمات درمانی در مراکز درمانی و خدمات دارویی در داروخانه‌ها دریافت می‌کنند، به‌صورت برخط و از طریق سامانه مربوطه شامل این تخفیف هستند.
 
مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین بیماران صعب‌العلاج هم که هنوز بسته خدمتی‌شان بارگذاری و نامشان به عنوان بیماران نشان دار ثبت نشده است، باید رسید و فاکتور مهر شده خدمات دریافتی از مرکز درمانی و یا داروخانه را به اداره و سازمان بیمه‌گری که در آن مجموعه بیمه پایه دارند، تحویل دهند و پس از بررسی کارشناسان بیمه، درصد و مبلغ اضافه دریافت شده از بیماران به حسابشان بازگردانده می‌شود.
 
دکتر رجبیان گفت: به این ترتیب این گروه می‌توانند از بسته خدمتی ویژه بیماران صعب‌العلاج بهره‌مند شوند؛ همچنین مجموعه‌های خصوصی و خیریه‌ای هم بیمه‌ها و بسته خدمتی بیماران نشان دار را تا ۸۰ درصد هزینه پرداختی، تقبل می‌کنند و تنها ۲۰ درصد این هزینه توسط فرد بیمار پرداخت می‌شود.
 
مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه برای بیماران تالاسمی و هموفیلی کلینیک سرور فعال است، گفت: این دو گروه از بیماران برای بررسی ترانسفورماسیون خون خود و دریافت فاکتور‌های انعقادی و نیز دریافت خدمات پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و توانبخشی به این کلینیک مراجعه می‌کنند.
 
دکتر رجبیان گفت: همچنین در همین حوزه، بیمارستان طالقانی هم فعال شده تا که بیماران سمت غرب مشهد و مسیر‌های نزدیک و اطراف این مرکز درمانی به این مکان مراجعه کنند و با این کار هم حجم کار کلینیک سرور کاهش یافته و هم اینکه بیماران زودتر از دریافت خدمات موردنیاز بهره‌مند می‌شوند.
 
وی افزود: همچنین برای بیماران MS هم مرکز جامع این گروه از بیماران در بیمارستان حضرت قائم (عج) فعال است و خدمات بیماران پیوندی هم در بیمارستان منتصریه ارائه می‌شود و بیماران دیالیزی هم می‌توانند برای دریافت خدمات موردنیاز خود به مراکز دیالیز فعال در بیمارستان‌های شهید کامیاب، شهید هاشمی‌نژاد، حضرت قائم (عج)، امام رضا (ع)، دکتر شیخ، ولایت، منتصریه و شریعتی مراجعه کنند.

نظر شما