شناسهٔ خبر: 66828693 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیریت بحران مشکل اصلی تیم ملی والیبال ایران

تجربه تلخ پائز در گام نخست 

روزنامه جوان

یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های تیم‌ملی والیبال ایران به‌زعم سرمربی، عدم مدیریت بحران توسط بازیکنان است که در مصاف با صربستان کار دست ایران داد: «در بسیاری از فاکتور‌ها نظیر دفاع و توپ‌گیری خوب عمل کردیم، اما در لحظات حساس اشتباهاتی مرتکب شدیم و بعد از آن هم نتوانستیم به بازی خوب خود ادامه دهیم

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: شکست در گام نخست آن چیزی نبود که پائز از شاگردانش انتظار داشت و توقع او از مصاف با صربستان بیش از این حرفا بود. با وجود این پرواضح است که مرد برزیلی- فرانسوی نیمکت ایران ایرادات و اشکالات تیمش را به وضوح دیده است: «واقعاً از بازی بازیکنانم سوپرایز شدم، چراکه بازی‌شان کیفیت بالایی داشت، اما وقتی با مشکلی رو‌به‌رو می‌شدند خیلی برایشان سخت بود که در کنار هم بمانند، از همدیگر حمایت و با هم بازی کنند تا مشکلات را حل کنند. مشکل تیم ایران والیبال نیست. بازی والیبال ایران خوب است، باید متوجه این موضوع شوند که چگونه در کنار هم بمانند، چگونه به هم کمک کنند، چگونه برای یکدیگر دلسوزی و انرژی خوب و مثبت را به داخل زمین تزریق کنند، اما ما اینجا نیستیم تا کسی را قضاوت کنیم، بلکه اینجا هستیم که به هم کمک کنیم و بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم. در لحظات زیادی از بازی بازیکنان کیفیت خارق‌العاده‌ای از خودشان به نمایش گذاشتند، اما در ست چهارم نمای واضحی از شرایط اصلی تیم ایران را دیدیم که باید آن را تغییر دهیم. اگر این کار را انجام ندهیم کار برایمان سخت خواهد شد.»
یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های تیم‌ملی والیبال ایران به‌زعم سرمربی، عدم مدیریت بحران توسط بازیکنان است که در مصاف با صربستان کار دست ایران داد: «در بسیاری از فاکتور‌ها نظیر دفاع و توپ‌گیری خوب عمل کردیم، اما در لحظات حساس اشتباهاتی مرتکب شدیم و بعد از آن هم نتوانستیم به بازی خوب خود ادامه دهیم. وقتی اشتباهی انجام می‌دادیم همه به جهتی می‌رفتند و کنار هم نبودند. باز هم می‌گویم والیبال مشکل تیم ایران نیست، بلکه مشکل در کنار هم بودن و کمک کردن به بهتر بازی کردن دیگران است. در بحث سرویس هم همین مشکل را داشتیم. در لحظاتی از بازی خیلی خوب سرویس زدیم، اما در لحظات حساس مرتکب اشتباهاتی شدیم و سرویس‌های خوبی را در زمان‌های مهم نزدیم. شاید سرویس‌های عالی نزدیم، اما بیشتر از بازی‌های دوستانه امتیاز سرویس مستقیم گرفتیم، اما باید در کنار هم جنگیدن را هم یاد بگیریم. همانطور که از اول گفتم احساسات اولویت اول ماست و ما بقیه موارد را فراموش کردیم.» با قبول شکست ۳ بر یک در گام نخست برابر صربستان که رقیب مستقیم ایران بود، کسب سهمیه تقریباً برای ایران غیرممکن شده، با وجود این پائز و شاگردانش برای حفظ جایگاه خود در سطح یک والیبال دنیا نیازمند کسب نتیجه در مصاف‌های بعدی هستند. ایران بعد از صربستان، بامداد امروز (ساعت ۰۰: ۰۰) با ایتالیا دیدار کرد و بامداد یک‌شنبه (۳:۳۰) نیز به مصاف کوبا می‌رود. دیدار‌هایی سرنوشت‌ساز که کسب نتیجه در آن می‌تواند باعث تغییرات قابل توجهی در جایگاه ایران در رنکینگ جهانی شود و بی‌شک این مهم از دیدگان تیزبین پائز دور نخواهد ماند.

نظر شما