شناسهٔ خبر: 66775812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای ۱۹۴ طرح مخابراتی در استان سمنان

مدیر مخابرات منطقه سمنان از افتتاح ۱۹۴ طرح مخابراتی در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️مجید دارایی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای فیبر نوری ، ارتقا  BTS تلفن همراه  و توسعه سامانه‌های مخابراتی است که با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان اجرا شده است.
دارایی شعار امسال روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی را نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار عنوان کرد وگفت: به همین منظور ۱۰۰ هزار فیبرنوری منازل امسال در استان سمنان ظرفیت‌سازی و هفت هزار و ۵۰۰ مشترک تاکنون از این خدمات بهره‌مند شده اند.
مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه خدمات اینترنت پهن‌باند به میزان ۷۸ هزار خط اِی‌دی‌اِس‌اِل در استان فعال است، گفت: امروزه با وجود دولت الکترونیک و آموزش بر بستر فضای مجازی، توسعه فیبرنوری در دستور کار قرار گرفته امسال نیزدر بخش فیبر نوری برای منازل ۱۰۰ هزار ظرفیت سازی دیگر در دست اجراست.
آقای دارایی با بیان اینکه سمنان در شاخص توسعه ارتباطات ، استان دوم کشور است، گفت: این شاخص شامل دسترسی به تلفن ثابت و شبکه پهن‌باند، استفاده کاربران از اینترنت و مهارت است.
دارایی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان را ۴۴ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین ۹۹ درصد روستاییان دارای تلفن ثابت هستند.
دارایی همچنین از فعال بودن حدود یک میلیون و ۷۰ هزار سیمکارت تلفن همراه، گفت: هر ۲ شهروند این استان سه سیمکارت فعال دارند.

<div id="video-display-embed-code_11133254"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239218/11133254?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما