شناسهٔ خبر: 66773948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت: تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین المللی توهین آمیز است و من در کنگره، برای تحریم سخت و قاطع این دیوان تلاش خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

 واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص صدور حکم بازداشت برخی مقامات اسرائیلی و حماس با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی روز دوشنبه اعلام کرد برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، وزیر جنگ او و سه تن از سران حماس، به اتهام جنایات جنگی، حکم بازداشت صادر کرده است.

این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات اسرائیلی و فلسطینی مواجه شده است.

در این زمینه سامی ابوزهری، مسئول ارشد حماس گفت: این تصمیم «قربانی را با جلاد برابر می‌داند» و اسرائیل را تشویق می‌کند تا به «جنگ برای نابودی» غزه ادامه دهد.

بنی گانتس در واکنش به این تصمیم گفت: اقدام دیوان کیفری بین المللی تحریف عمیق عدالت و ورشکستگی آشکار اخلاقی است.

یائیر لاپید، از حزب مخالف، تصمیم به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع (جنگ)، را یک فاجعه دانست.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این تصمیم گفت: تصمیم به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت نمایش ریاکاری و نفرت علیه یهودی ها است.

وی افزود: حکم دستگیری آنها حکم دستگیری همه ماست.

 

وکیل دادگاه لاهه: مدارکی ارائه می‌کنیم که ثابت می‌کند حماس جنبش مقاومت مشروع است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، به دنبال اقدام دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه به صدور حکم بازداشت اسماعیل هنیه، یحیی سنوار و محمد ضیف سه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، «گیل دیوِر» وکیل فرانسوی دادگاه لاهه تاکید کرد که ما اسناد و مدارکی به دادگاه ارائه خواهیم کرد که ثابت می‌کند حماس جنبش مقاومت مشروع و بخشی از ملت فلسطین است که سال‌هاست از اشغالگری رنج می‌برد.

<div id="video-display-embed-code_11136381"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239894/11136381?width=600&height=350"></script></div>

 

بورل: دیوان کیفری بین المللی یک نهاد بین المللی مستقل است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دیوان کیفری بین المللی یک نهاد بین المللی مستقل است و کشورهایی که اساسنامه آن را تصویب کرده اند، موظف به اجرای تصمیماتش هستند.

 

حمایت برنی سندرز از دادستان کل دیوان کیفری بین المللی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، برنی سندرز سناتور آمریکایی گفت: دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی حق دارد برای سیاستمدارانی که در جنایات جنگی دست دارند، حکم بازداشت صادر کند.

وی افزود: قوانین بین‌المللی باید مورد احترام قرار گیرد، در غیر این صورت جهان ممکن است در هرج و مرج، بربریت و جنگ‌های مداوم فرو رود.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

حمایت فرانسه از دیوان کیفری بین المللی
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ما از دیوان کیفری بین المللی، استقلال آن و مبارزه با مصونیت از مجازات، در هر شرایطی حمایت می‌کنیم.

 

ایرلند تهدیدات علیه دیوان بین المللی کیفری و مقامات آن را محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه ایرلند گفت: مهم است که به استقلال و بی طرفی دادگاه کیفری بین المللی احترام بگذاریم. تهدیدات علیه دیوان کیفری بین‌المللی و مقامات آن را محکوم می‌کنیم و نقش آن را در جلوگیری از فرار از مجازات ضروری می‌دانیم.

 

آلمان: به تصمیمات دیوان کیفری بین المللی احترام می گذاریم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: برلین به استقلال دیوان کیفری بین المللی و تصمیمات آن مانند هر دادگاه بین المللی دیگری احترام می گذارد.

 

استقبال آفریقای جنوبی از درخواست صدور قرار بازداشت برای مسببان اوضاع فلسطین توسط دیوان بین المللی دادگستری
خبرگزاری رویترز گزارش داد دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد آفریقای جنوبی از اعلام درخواست صدور قرارهای بازداشت برای مسببان اوضاع فلسطین از سوی دیوان بین المللی استقبال کرد.
واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

تاکید وزارت خارجه آمریکا بر مخالفت با تصمیم دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی
شبکه خبری الجزیره مباشر گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بار دیگر بر مخالفت با تصمیم دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا افزود: برای جلوگیری از عملیات گسترده نظامی اسرائیل در رفح تلاش می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا افزود: تصمیم دیوان بین المللی دادگستری, پایه و اساس ندارد و نباید صادر می شد.

 

تاکید جو بایدن بر حمایت همیشگی آمریکا از رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: همیشه کنار اسرائیل در برابر تهدید‌هایی که در معرض آن قرار دارد، خواهیم ایستاد.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا, تصمیم دادستان کل دیوان بین المللی دادگستری درباره درخواست صدور احکام بازداشت برای سران اسرائیلی را زشت توصیف کرد.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

بلینکن، تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در برابر دانستن رژیم صهیونیستی و حماس را ننگ آور خواند
به گزارش کانال تلگرامی المیادین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اقدام دادستان کل دیوان بین المللی دادگستری به برابر دانستن اسرائیل و حماس، ننگ آور است. این تصمیم دیوان بین المللی دادگستری ممکن است تلاش‌ها برای دستیابی به توافق در زمینه تبادل اسرا و برقراری آتش بس در غزه را متزلزل کند.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

انگلیس: درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای بازداشت نتانیاهو غیر سودمند است
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت تصمیم دادستان دیوان بین المللی دادگستری به ارائه درخواست صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، غیر سودمند است.

وی افزود: «این اقدام برای دستیابی به توقف درگیری، آزادی گروگان‌ها یا ورود کمک‌های بشردوستانه سودی ندارد.»

 

جنبش المجاهدین: درخواست دیوان کیفری بین المللی برای بازداشت تنها دو تن از مقامات صهیونیست مایه شگفتی است
به گزارش کانال تلگرامی سما، جنبش فلسطینی المجاهدین اعلام کرد: از درخواست دادستان کل دیوان کیفری بین المللی مبنی بر صدور احکام بازداشت تنها دو تن از مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی پس از هفت ماه جرم و جنایت و کشتار صهیونیست‌ها در غزه ما را شگفت زده کرد. ما از بابت این که دادستان کل بین المللی دست داشتن و نقش همه مقامات کابینه صهیونیستی و فرماندهان ارتش در جنایات نسل کشی را نادیده گرفته است متعجبیم.

ما صدور احکام بازداشت برخی از سران مقاومت را نیز به شدت محکوم می‌کنیم و این امر را برابری آشکار بین جلاد و قربانی می‌دانیم. این انحرافی آشکار از قوانین بین المللی است که از مقاومت ملت‌ها در برابر اشغالگری حمایت می‌کند.

ما تأکید می‌کنیم که چنین تصمیماتی که با تاخیر زیاد و به طور اجحاف آمیز اتخاذ می‌شود، ناشی از عجز و ناتوانی نهاد‌های بین المللی در متوقف کردن جنایات نسل کشی مستمری است که همچنان تحت الشعاع سیاسی کاری‌ها و سلطه گری صهیونیستی-آمریکایی قرار دارد.

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تشکیل «اتاق ویژه جنگ» برای مقابله با اقدام دیوان بین المللی دادگستری خبر داد
به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت «اتاق ویژه جنگ» برای مقابله با اقدام دادگاه کیفری بین المللی تشکیل شده است.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

تلاش نتانیاهو برای جمع آوری امضای کنست برای محکوم کردن تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین المللی
به گزارش کانال تلگرامی سما، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو برای جمع آوری امضای همه ۱۲۰ عضو کنست اسرائیل در محکومیت تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین المللی تلاش می‌کند.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

لیندسی گراهام: تصمیم دیوان بین المللی کیفری به مثابه سیلی به صورت دستگاه قضایی اسرائیل است
به گزارش کانال تلگرامی سما، لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی گفت: تصمیم دادستان کل کیفری بین المللی توهین آمیز و به مثابه سیلی به صورت دستگاه قضایی مستقل اسرائیل است.

من با همکاری همکارانم در کنگره، برای تحریم سخت و قاطع دیوان کیفری بین المللی تلاش خواهم کرد.

واکنش‌ها به صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت

 

نظر شما