شناسهٔ خبر: 66744580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سردار حسین سلامی:

غفلت از بیان پیشرفت‌های ایران/ رسانه‌ها یاری کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» گفت: از بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های خود عقب مانده‌ایم و رسانه باید به این امر کمک کند.

صاحب‌خبر -

lllllبه گزارش ایکنا، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران امروز 30 اردیبهشت‌ماه در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید» به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه رسانه سازنده افکار و آرا جامعه است و رسانه‌ها ادراکات ما از واقعیات بیرون را شکل می‌دهند و فضای ذهنی ما را به رخداد‌ها و روند‌ها آگاه و آشنا می‌کنند، گفت: رسانه‌ها واقعیات و رویداد‌ها را از درون یک نقطه به یک سطر و حجمی از تصور و انگاره بدل می‌کنند. رسانه‌ها بینایی سیاسی در عصری که دشمنان به دنبال نگاه داشتن جوامع در جهل هستند تا واقعیات را آنگونه که هستند، نشناسند، ایجاد می‌کنند. رسانه‌ها پیش‌فرض‌های جوامع را شکل می‌دهند و هنجار‌های اجتماعی را می‌سازند، خوب و بد‌های جوامع را تعریف می‌کنند و مشعل امید را روشن می‌کنند یا گاهی شعله‌های امید را در جوامع خاموش می‌کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه آرایش جنگی حق و باطل در بعد رسانه‌ها کاملاً واقعی، پیوسته و شبانه‌روزی است، گفت:‌ آنچه می‌تواند یک عمل در مقیاس تاکتیکی را به واقعیتی در مقیاس راهبردی بدل کند، رسانه‌ها هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت:‌ این عملیات از دید ما یک عملیات محدود بود تا به دو نقطه با تعداد محدودی موشک و پهپاد ضربه بزنیم. ما باید به قلب استکبار و مرکز ثقل سیاسی آنان برای نفوذ به جهان اسلام ضربه می‌زدیم. ما می‌دانستیم آرایشی که برابر ما قرار دارد جهانی است و گستره آن منطقه‌ای است؛ شبیه به آنچه در جنگ‌های جهانی رخ داده است. ما می‌دانستیم که ائتلاف علیه ما شکل خواهند داد و به میدان خواهند آمد، اما تصمیمی که برای این اقدام گرفته شد از یک قلب متصل به وحی و صاحب یک حکمت و ژرف‌اندیشی و دشمن‌شناسی شکل گرفت که یک حرکت استثنایی در تاریخ از جهت دیگر بود. وسعت این تصمیم و شجاعتی که در آن بود و حکمتی که از آن پشتیبانی می‌کرد، پیامد بسیار قوی و گسترده‌ای دارد که این عملیات را به آینده متصل می‌کرد و این امر از رهبری انقلاب ما نشئت گرفت.

سردار سلامی گفت: اهمیت رسانه هرگز از اهمیت کسی که در میدان است کمتر نیست؛ این موضوع را نه تنها در عملیات وعده صادق که در بسیاری از رخداد‌های جامعه خودمان تجربه کرده‌ایم. رسانه می‌تواند در این نبرد، پیام‌آور امید باشد. در جایی که دشمن به دنبال خاموش کردن شعله‌های امید در کشور ما با تلاشی در ابعادی جهانی است تا جامعه ایرانی از پیشرفت بازبماند و نیازمند شود و تحریم برای آنان همین نقطه تسلیم بود، اما آنچه در واقعیت رخ داد با انتظارات دشمن ما همخوان نشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز در برجسته‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم و می‌توانیم بدون هراس پنجه در پنجه قدرت‌ها بیندازیم و اراده خود را بر آنان تحمیل کنیم،‌ تصریح کرد: زمانی برای ما «ساخت ایران» یک آرزو بود. اخبار می‌گفت برای اولین‌بار در اروپا و آمریکا یک اتفاق رخ داده و جای ما در این اخبار خالی بود و فقط آن را ترجمه می‌کردیم، اما اکنون هر روز از چند دستاورد ملی ارزشمند در خط فناوری‌های نوین خبر منتشر می‌شود. از بیان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های خود عقب مانده‌ایم و رسانه باید به این امر کمک کند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد این زیبایی و شکوه را از ما بگیرد و حداقل با تحریف کلام از موضع خود، چشم‌ها را بر واقعیات ببندد و یک جهل را میان ما بیفکند. شب حمله وعده صادق، مردم از این رخداد شادی کردند؛ در حالی که در دیگر کشور‌ها اغلب مردم شب انجام یک عملیات در ترس و واهمه قرار می‌گیرند. این کشوری است که از تهدیدات، فرصت می‌سازد. ما بدون دشمن بزرگ و میدان تهدید رشد نمی‌کردیم. اگر تحریم اقتصادی جهانی نبود به این سطح از تولید و طراحی نمی‌رسیدیم. حرف دشمن این است که به ما می‌گویند صلاحیت داشتن دانش هسته‌ای و استفاده از آن ندارید و می‌گویند نباید موشک بسازیم، ما قطعاً این را نمی‌پذیریم و همین ما را وادار کرده هم بجنگیم، هم بسازیم و هم پیش برویم و امروز این اقدام سخت را عملی کردیم. ما باید دشمنان را با این واقعیات آشنا کنیم.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: اشتهای تحریک‌شده دشمن برای آسیب زدن به خودمان را کور می‌کنیم، اما رسانه‌ها هم باید در این مسیر با ما همراه باشند. آنچه شما اهالی رسانه انجام می‌دهید قدرتمندتر از چیزی است که ما انجام می‌دهیم، اما وقتی شما به ما اضافه می‌شوید قدرت ما جهانی می‌شود و تأثیر بی‌نظیر بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام

نظر شما