شناسهٔ خبر: 66734243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نایب‌رئیس شورای شهر اصفهان:

ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارخانه ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود و یادگارهای چند صدساله را به عنوان میراث معنوی شهر در خود نگهداری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در در نطق پیش از دستور صدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که متبرک به پرچم بارگاه مقدس رضوی شد، اظهار کرد: سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته فضای شهر اصفهان به همت گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی در دهه کرامت، رضوی و عطرآگین شد. در این روزها هر روز و هر شب مراسم مختلفی برگزار می‌شود که مدیریت شهری نیز در این میان همت و همکاری داشته و قابل تقدیر است.

وی افزود: ۲۰۰ سیستم اذان‌گو در سطح شهر اصفهان وجود دارد که رأس ساعت ۸ صبح صلوات خاصه امام رضا (ع) را پخش می‌کند، اما در صورت وجود مشکل در پخش هر یک از این سیستم‌ها، نقص باید به‌سرعت برطرف شود تا فضای شهر هر روز در ساعت ۸، به نام امام رضا (ع) معطر شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی کارخانه ریسباف و تلاشی که برای تبدیل این کارخانه تاریخی به موزه بزرگ اصفهانمی‌شود، گفت: کارخانه ریسباف می‌تواند به موزه هویت، هنر و فرهنگ ایران اسلامی تبدیل شود و یادگارهای چند صدساله را به عنوان میراث معنوی شهر در خود نگهداری کند؛ امیدواریم اینگونه شود تا هنرمندان اصفهانی اگر آثاری را خلق می‌کنند بدانند که در این محل گردآوری می‌شود و به یادگار می‌ماند.

وی با گرامیداشت روز روابط‌عمومی گفت: به همه فعالان این عرصه عرض تبریک می‌گوییم و برای آن‌ها آرزوی توفیق داریم؛ باید به فکر مردم باشیم و کارها مردمی شود، در این میان روابط عمومی‌ها می‌توانند حلقه اتصال برای ایجاد مشارکت مردم، درک نیازها و انگیزه‌ها و ارزش‌هایی باشند که مردم به دنبال آن هستند.

سامع با با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد: خرمشهر ۵۷۸ روز در اشغال دشمن بعثی بود که با عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که ۲۵ روز به طول انجامید، این شهر عزیز به دامن میهن بازگشت؛ در این میان لشکرهای امام حسین (ع) و نجف اشرف با حضور سرداران و فرماندهان و رزمندگان اصفهانی نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند، از جمله سرلشکر شهید زاهدی که نقش مؤثری در آزادسازی خرمشهر داشت و روزهای گذشته مراسم چهلمین روز شهادت ایشان برگزار شد.

نظر شما