شناسهٔ خبر: 66717670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

جام حذفی فوتبال

چشمک سپاهان به قهرمانی و آسیا

صاحب‌خبر -

[شهروند] مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال روز پنجشنبه با انجام چهار بازی پیگیری شد و تیم فوتبال سپاهان موفق شد با یک گل ملوان را شکست دهد و به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کند. همچنین آلومینیوم در لحظات پایانی موفق شد با یک گل چادرملو اردکان را شکست دهد تا تنها یک گام با فینال این رقابت‌ها فاصله داشته باشد.

آلومینیوم یک - چادرملو اردکان صفر
این مسابقه در 90 دقیقه به تساوی بدون گل انجامید، تا دو تیم کار را در وقت‌های اضافه دنبال کنند. این بازی رو به اتمام بود که آلومینیوم در دقیقه 120 توسط رضا جبیره توانست گل برتری را به ثمر برساند تا شاگردان مجتبی حسینی نخستین تیم راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی جام حذفی نام بگیرند. ایرالکو در مرحله قبل هم توانست مقابل پرسپولیس در دقیقه آخر وقت دوم اضافه، از شکست رهایی پیدا کند و در ضربات پنالتی موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شود. ایمان کهیش داور این بازی، محمد بختیاری و علی خدادادی از چادرملو و محمدامین کاظمیان، ابوالفضل قنبری، احسان قهاری و امین جهان‌کهن از آلومینیوم را با کارت زرد جریمه کرد.

گل‌گهر 5- هوادار صفر
در یکی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، گل‌گهر در سیرجان میزبان هوادار تهران بود که در نتیجه‌ای دور از انتظار با پنج گل حریف تهرانی خود را از پیش‌رو برداشت. در نیمه اول گل‌گهری‌ها در دقیقه ۷ به گل رسیدند و احمد زنده‌روح تیم میزبان را پیش انداخت و در ادامه بازی در نیمه اول با همین گل به پایان رسید. در شرایطی که هواداری‌ها در نیمه دوم برای جبران پا به زمین مسابقه گذاشته بودند و به دروازه حریف فشار می‌آوردند، اما گل‌گهر طی پنج دقیقه و در دقایق ۷۰ و ۷۵ دو گل دیگر زد. گل دوم را سعید سحرخیزان روی یک نفوذ به عمق دفاع به ثمر رساند و چند دقیقه بعد نوبت مسعود زائر کاظمین بود که با ضربه سر روی یک شروع مجدد برای گل‌گهری‌ها گل بزند تا به نوعی کار شاگردان مسعود شجاعی یکسره شود. در حالی که بازی به وقت‌های تلف‌شده رسیده بود، این تیم دو گل دیگر توسط زائر کاظمین و ممی‌زاده زد تا با برتری پنج گله راهی نیمه نهایی شود.

سپاهان یک -ملوان صفر
این بازی که از ساعت 19:30 روز پنجشنبه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار شد، فرشاد احمدزاده در دقیقه 39 موفق به گلزنی شد و حکم صعود سپاهان به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی را امضا کرد. سپاهان در مرحله بعدی مقابل گل‌گهر سیرجان به میدان می‌رود. طلایی‌پوشان که قهرمانی در لیگ برتر فوتبال را از دست داده‌اند، حالا فرصت بسیار خوبی دارند تا پنجمین قهرمانی را در ادوار مختلف جام حذفی تجربه کنند و خود را در مسیر حضور در رقابت‌‌های لیگ نخبگان آسیا قرار دهند. ملوان بندر انزلی نیز که سه بار جام قهرمانی جام حذفی را بالای سر برده است، از این رقابت‌ها کنار رفت. امیرسامان سلطانی، داور این مسابقه، به بازیکنی از دو تیم، کارت زرد یا قرمز نشان نداد.

تراکتور صفر - مس رفسنجان یک
این مسابقه در طول 90 دقیقه وقت معمول با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد. در وقت‌های اضافه اما محمدمهدی محبی در دقیقه 91 تیم مس‌رفسنجان را از میزبان خود پیش انداخت تا شاگردان محرم نویدکیا با نتیجه یک بر صفر از سد تراکتور عبور کنند و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسند. تراکتور در دقیقه 77 این بازی به ضربه پنالتی رسید که ضربه رحمان جعفری به جای تور دروازه مس، فضای بالای دروازه را شکافت. تیم مس‌رفسنجان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با آلومینیوم اراک دیدار خواهد کرد.

تقابل‌های نیمه نهایی جام حذفی
با تصمیم قبلی سازمان لیگ فوتبال ایران که در قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد، قرار است مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها ۲۴ یا ۲۵ خرداد برگزار شود. در این مرحله مس‌رفسنجان برابر آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد و گل‌گهر سیرجان نیز از سپاهان میزبانی می‌کند.

نظر شما