شناسهٔ خبر: 66670138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری خزر از امروز در مازندران

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر یادواره ۱۰ هزار و چهارصد شهید استان مازندران از امروز آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری خزر از امروز در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بیست و یکمین دوره دوچرخه سواری تور بین المللی خزر گرامیداشت ۱۰۴۰۰ شهید سرافراز استان مازندران از امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور ۴۵ دوچرخه سوار از ۳ تیم خارجی و ۷ تیم داخلی در رده سنی جوانان آغاز می‌شود.


تیم‌های ملی ارمنستان، ازبکستان و عراق، سه تیم خارجی حاضر در این دوره از تور بین المللی خزر هستند.


تیم‌های داخلی شامل تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، صنعت مس رفسنجان، فاریس خراسان، مازندران الف و ب، البرز و آذربایجان شرقی می‌باشند.

مسیر مسابقه:

مرحله اول: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، سرخرود - گلشهر ساعت ۹ صبح

مرحله دوم: پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، فریدونکنار - کمربندی غربی ساعت ۹ صبح

مرحله سوم: جمعه ۲۸ اردیبهشت، سرخرود به نور و برگشت ساعت ۹ صبح

آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری خزر از امروز در مازندرانمدیرکل ورزش و جوانان مازندران دیروز در نشست خبری به همین مناسبت در بابلسر گفت: مازندران بدلیل ظرفیت‌های بزرگ همواره میزبان رویداد‌های مهم ورزشی است
رجبی با قدردانی از فدراسیون و هیات که کمک کردند این تور پس از ۱۰ سال احیا شود افزود: تلاش کردیم این تور بصورت منظم و باکیفیت برگزار شود.
وی تصریح کرد: دوچرخه سواری ورزش شاداب و ورزش سلامت محور است که در فرهنگ سازی صرفه جویی مصارف انرژی موثر است و در گردشگری ورزش نیز اثرگذار است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار امیدواری کرد: انشالله سال‌های آینده با کیفیت بهتر و با حضور دوچرخه سواران کشور‌های بیشتری این رقابت‌ها را برگزار خواهیم کرد.
رجبی خاطر نشان کرد: بدنبال برگزاری بزرگترین رویداد همگانی دوچرخه سواری به سبک پیاده روی در استان مازندران هستیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری نیز در نشست خبری بیست و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری خزر گفت: امیدواریم در سال‌های آینده این تور را در سطح تور جهانی برگزار کنیم چرا که دوچرخه سواری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی است.
ابراهیم فیروزی افزود: با حضور رسانه‌ها می‌توانیم سطح و درجه تور خزر را هر سال بالاتر ببریم و برای اینکار ابتدا باید دبیرخانه بین المللی تور در استان مازندران ایجاد شود.
فیروزی در خصوص اهمیت برگزاری چنین رویداد‌هایی گفت: برای چنین تور‌های دوچرخه سواری، حدود ۳۰ دستگاه اجرایی درگیر مسابقات می‌شوند که هماهنگی و برنامه ریزی‌های مختلفی باید صورت گیرد.
وی جوایز ۵ هزار دلاری نفرات برتر در تور خزر را مورد اشاره قرار داد و افزود؛ ایجاد انگیزه برای ورزشکاران و تیم‌ها در سطح کیفی مسابقات موثر است.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان مازندران نیز در نشست خبری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر گفت: دوچرخه سواری ورزش پرمدال المپیک است و نیازمند برنامه ریزی و نگاه ویژه‌تر است.
صابر اکبرزاده افزود: زیرساخت و تراکم شهر‌های مازندران مشکلاتی است که در توسعه این ورزش داریم و باید با هماهنگی‌ها و همکاری‌ها در استان به توسعه ورزش دوچرخه سواری کمک کنیم.

نظر شما