شناسهٔ خبر: 66667578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع):

رئیسی: عدالت همه‌جا اما ظلم به هیچ‌کس/ برخی از افراد عادل حاضر نیستند پرچم عدالتخواهی بلند کنند + فیلم

رئیس‌جمهور در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گفت: هیچ مفهومی در مفاهیم دینی ما بعد از توحید به گستردگی مفهوم عدالت نیست و عدالت در تمام شئون از جمله عدالت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی باید تبلور پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گفت: هیچ مفهومی در مفاهیم دینی ما بعد از توحید به گستردگی مفهوم عدالت نیست. عدالت در تمام شئون از جمله عدالت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و آفاقی باید تبلور پیدا کند.

وی افزود: ما از یک سو عدالت‌خواه و از سویی دیگر عادل داریم. در این بین افرادی «عادل» هستند اما حاضر نیستند که پرچم عدالت‌خواهی به دست بگیرند و به سمت اجرای عدالت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرط مهم اجرایی شدن عدالت در جامعه اسلامی این است که همه خود را موظف به انجام کار درست بدانند. این که خود را موظف بدانیم درست عمل کنیم، در زمینه اصلاح اجتماعی بسیار نقش دارد. 

رئیس جمهور تاکید کرد: آن‌چه امروز در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بحث و تدریس می‌شود باید در میدان عمل نیز اجرا شود، مباحث و تحقیقات ناظر به میدان عمل باشد نه بایگانی در کتاب‌خانه‌ها.

<div id="video-display-embed-code_2276760" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1146504/2276760?width=400&height=300"></script></div>

علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است
 آیت الله رئیسی در ادامه گفت: ما برای اجرای عدالت به شاخص نیاز داریم. شاخص عدالت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) است. در زندگی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش و ارتباطات‌اجتماعی می‌خواهیم اجرای عدالتی کنیم که امام رضا(ع) می پسندد.

وی افزود: می‌توانیم توافق کنیم و بگوییم قانون یکی از شاخص‌هاست اما شاخص تام نیست؛ ببینیم شاخص‌ها برای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌ها کدام است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: از محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم، «عدالت» است. باید خودمان را در این ۴۵ سال رصد کنیم و عقب‌ماندگی در زمینه عدالت را جبران کنیم.

آیت الله رئیسی در رابطه با ارتباط امت و امام گفت: ارتباط ولّی با مردم مثل ارتباط همه حکمرانان با مردم نیست. ارتباطی دلی و عاشقانه است. ارتباط امام و امت از آن دسته حکمرانی‌ها نیست که دستوری و با دیکتاتوری عمل کند، این ارتباط حتی با نظام‌های دارای دموکراسی هم متفاوت است. در ارتباط امام و امت، از عهد و پیمان سخن می‌گوییم، نه رای. رای کجا، عهد کجا؟ امت با امام عهد دارد؛ این عهد در فرهنگ قرآنی و دینی ما بین امام و امت بسیار مستحکم است.

سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند 

رئیس‌جمهور در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع): امروز در جوامع بسیاری توجه به دین افزایش پیدا کرده‌است. دلیلش این است که فهمیده‌اند عدالت خواهی نظام اسلامی و مبارزه با ظلم، حق است.

آیت الله رئیسی با اشاره به آرمان بزرگ فلسطین گفت: امام راحل مسئله نخست جهان اسلام را فلسطین می‌دانستند و آزادی قدس شریف را حق قلمداد می‌کردند. امروز نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت متوجه شده که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و باید این غده را از جا کند تا دنیا آرامش پیدا کند.

وی افزود: تأسف‌بار‌تر از جنایات علیه بشریت، حمایت‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها از این جنایت‌ها است. البته تاسف‌بار تر از همه اینها عدم کارآیی سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

<div id="video-display-embed-code_2276761" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1146504/2276761?width=400&height=300"></script></div>

در پایان سخنان رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه همایش جهانی حضرت رضا(ع) نماینده فلسطین چفیه خود را روی دوش رئیسی انداخت.

<div id="video-display-embed-code_2276762" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1146504/2276762?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما