شناسهٔ خبر: 66666919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاهکار جدید گوگل: جستجو با ویدیو

صاحب‌خبر -

گوگل در رویداد I/O 2024 از قابلیت جدید هوش مصنوعی جمنای رونمایی کرد؛ جستجو با ارسال ویدیو. این قابلیت سرچ گوگل را هرچه پیشرفته‌تر می‌کند.

گوگل، غول دنیای تکنولوژی در رویداد I/O 2024 جدیدترین پیشرفت‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت. جدیدترین اخبار تکنولوژی حکایت از این دارند که هوش مصنوعی گوگل با نام «جمنای» (Gemini) در آینده توانایی جستجو بر اساس ویدیو ارسالی کاربر را خواهد داشت. این بخشی از تلاش این شرکت برای ادغام هوش مصنوعی مولد با جستجو است.

معرفی قابلیت جستجو با ویدیو هوش مصنوعی گوگل

به گفته گوگل، در صورتی که کاربر با مشکل مشخصی مواجه باشد، می‌تواند ویدیویی مرتبط با آن را برای جمنای آپلود کند تا این بات هوش مصنوعی با جستجوی فروم‌ها و بقیه وب‌سایت‌ها راه حل آن را پیدا و به کاربر ارائه کند.

«رز یائو» (Rose Yao)، معاون مدیریت محصول گوگل در توضیح این قابلیت جدید جمنای به مثالی اشاره کرد. او گفت که بعد از خرید یک گرامافون دست دوم، به این مشکل بر خورده بود که سوزن گرامافون روی صفحه آن نمی‌ماند و ویدیویی را از همین مشکل به جمنای تحویل داد. جمنای هم پس از انجام جستجو در سریع‌ترین زمان ممکن توضیح داد که دقیقاً چطور باید سوزن این مدل از گرامافون را تنظیم کرد.

 

قابلیت جستجو با ویدیو هوش مصنوعی گوگل قابلیت جستجو با ویدیو هوش مصنوعی گوگل

گفته‌های گوگل نشان می‌دهند که این شرکت آمریکایی قصد دارد جستجو را به مرحله‌ای فراتر از متن ببرد و با ارائه امکان سرچ از طریق ویدیو، هم از هدر رفتن وقت کاربران جلوگیری کند و هم به آن‌ها پاسخ دقیق‌تری بدهد. در واقع همان‌طور که گوگل اشاره کرده، از این به بعد وقتی نمی‌توانید کلمات مناسب برای توصیف مشکل یا سوال خود پیدا کنید، کافی است ویدیویی ضبط کنید و به جمنای تحویل بدهید تا پله به پله شما را در حل مشکل راهنمایی کند.

گوگل در حالی طی I/O 2024 از دستاوردهای خود در زمینه AI رونمایی کرده که شرکت OpenAI به‌تازگی نسخه جدید چت جی پی تی تحت عنوان ChatGPT 4o را معرفی کرد. این نسخه جدید توانایی تفسیر و توضیح ویدیو زنده در لحظه را دارد و می‌تواند یک موقعیت را به‌صورت کامل تشریح کند و حتی درباره آن ترانه بنویسد. با این حال، به نظر می‌رسد گوگل رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و در تلاش برای به کار گیری هوش مصنوعی در زمینه سرچ است.

از دست ندهید:
ادغام هوش مصنوعی و باتری؛ حیله جدید سامسونگ برای شکست اپل تبلیغات هوش مصنوعی Sora یک دروغ بزرگ بود تمایل شدید نوجوان‌ها برای دوست شدن با هوش مصنوعی؛ دنیا به سمت انزوا می‌رود؟ گورستان گوگل: ۸ محصول محبوب گوگل که به تاریخ پیوسته‌اند

برچسب‌ها:

نظر شما