شناسهٔ خبر: 66658479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب افزایش ۲٠ درصدی یارانه اتوبوس‌های شهری زنجان

رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: افزایش ۲۰ درصدی یارانه پرداختی به بهره برداران و مالکان اتوبوس‌های بخش خصوصی طرف قرارداد به منظور حمایت از شهروندان و مسافران به مدت یک‌سال تصویب شد.

صاحب‌خبر -

تصویب افزایش ۲٠ درصدی یارانه اتوبوس‌های شهری زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، نوری گفت: طبق استانداردی که از طریق وزارت کشور تعیین شده، بررسی هزینه جا به جایی یک مسافر با اتوبوس در شهر زنجان ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ ریال است که مسافر ۴۰ هزار ریال یعنی یک چهارم این هزینه را می‌پردازد و سه چهارم آن را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

وی افزود: پرداخت یارانه به اتوبوس‌های حمل و نقل شهری از زمان شیوع کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد، چون بخش خصوصی با توجه به تورم و هزینه‌های اتوبوس‌ها نمی‌تواند بدون یارانه به کار خود ادامه دهد.

رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان ادامه داد: هزینه روزانه هر دستگاه اتوبوس ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که در ۲۶ روز کاری حدود ۴۳۹ میلیون ریال می‌شود.

نوری گفت: اگر هر اتوبوس بتواند ۲٠٠ مسافر را جا به جا کند ماهانه ۲۰۸ میلیون ریال درآمد خواهد داشت که با این وضعیت مجبوریم یارانه پرداخت کنیم.

نظر شما