شناسهٔ خبر: 66617328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم:

تا پایان سال ۲۱۰ کلاس درس به فضای آموزشی اضافه خواهد شد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: هم اینک ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال ۲۱۰ کلاس از آن به فضای آموزشی اضافه شود.

صاحب‌خبر -

تا پایان سال ۲۱۰ کلاس درس به فضای آموزشی اضافه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در نشست خبری سرانه آموزشی استان را ۴.۲ بیان کرد و گفت: این درحالی است که سرانه کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ متر است.

احمدرضا اجتهادی مشارکت ۵۰ درصدی خیّران در ساخت و تجهیز مدارس قم را نسبت به کشور کم نظیر دانست و افزود: در حال حاضر طرح خیّر ساز متوقف شده‌ای نداریم.

وی خودکفایی مدارس در تامین هزینه‌های خود را ضروری دانست و گفت: با استفاده از موقعیت تجاری مدارس و بهره‌مندی از پشت بام برای ایجاد پنل‌های خورشیدی می‌توان به خودکفایی رسید. 

اجتهادی درآمد ماهیانه استفاده از پنل خورشیدی در مدارس را به صورت ۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بالاترین سرانه یک مدرسه در سال کمتر از ۶ میلیون تومان است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به کمبود زمین آموزشی در برخی از مناطق استان گفت: با بهره‌گیری از تعامل بین مدیریت استان، شهرداری و آموزش و پرورش می‌توان این چالش را تسهیل کرد.

نظر شما