شناسهٔ خبر: 66533641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزینه کرد بیش از ۲۸۴ میلیارد ریالی برای بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تا کنون در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ۱۲ هزار و ۹۳۱ نفر در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت نشان‌دار شده و توانسته اند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

هزینه کرد بیش از ۲۸۴ میلیارد ریالی برای بیماران خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: در راستای اجرای اساسنامه و ابلاغ شیوه نامه اجرایی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شهریور ماه ۱۴۰۱ اقدامات لازم به منظور شناسایی بیماران مشمول صندوق، تدوین بسته خدمتی و به روز رسانی در نرم افزار‌های موجود سازمان به عمل آمد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج حدود ۱۲ هزار و ۹۳۱ نفر در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت نشان‌دار شده و توانسته اند از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

کرمی زنجانی ادامه داد: از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج برای ۵۱ گروه بیماری بسته خدمتی تعریف و در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت بارگذاری شده است و درصورت نشان‌دار بودن بیماران مذکور در موقع دریافت خدمت می‌توانند از مساعدت‌های صندوق (هم در بخش بستری و هم سرپایی) بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج برای ۵۱ گروه، بسته خدمتی تعریف شده که در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت بارگزاری شده و درصورت نشان‌دار بودن بیماران مذکور در موقع دریافت خدمت می‌توانند از مساعدت‌های صندوق (هم در بخش بستری و هم سرپایی) بهره‌مند شوند.


وی ادامه داد: از  زمان آغاز اجرای طرح تا کنون در بخش سرپایی حدود ۷۰ هزار و ۵۱۳ نسخه الکترونیک به مبلغ ۱۲۵ میلیارد و۸۱۶ میلیون ریال و در بخش بستری به تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ پرونده با مبلغ ۳۵ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال از محل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی طرف قرار داد پرداخت شده است.

کرمی گفت: از محل اعتبارات ذیل ماده تبصره ۹ اساسنامه تحت عنوان خارج از ضوابط به تعداد ۲ هزار و ۴۴۹ پرونده به مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال به بیمه شدگان مشمول این طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای بیمه شدگان مشمول که به مراکز غیر طرف قرار داد مراجعه داشتند از واحد خسارت متفرقه هزار و ۷۴ پرونده به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال پرداخت شده است، افزود: در مجموع بیش از ۲۸۴ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال هزینه از ابتدای طرح تا کنون برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یکی از اقدامات اساسی سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص را خدمات پرستاری در منزل برای بیماران خاص اعلام کرد و گفت: این اقدام تحت پوشش قرار گرفته است و از محل اعتبارات تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه بر حسب شرایط بیمار و با تایید کمیته استانی قابل پرداخت است.

وی افزود: شیوه نامه پذیرش و پرداخت هزینه اسناد پزشکی خارج از ضوابط بیماران خاص و سخت درمان تغییراتی داشته است.

به گفته کرمی، در شیوه نامه جدید، خرید تخت طبی بیمار به لیست تجهیزات پزشکی با دوام اضافه شده و همچنین هزینه خرید واکر و انواع صندلی چرخدار صرفا برای بیماران آسیب‌های مغزی و نخاعی، آتروفی عضلات ناشی از بیماری‌های عصبی، ماهیچه‌ای و اسکلتی بر اساس سقف‌های تعیین شده قابل پرداخت است.


نظر شما