شناسهٔ خبر: 66437658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۷۷درصدی پرداختی به شهرداری های آذربایجان شرقی از محل مالیات بر ارزش افزوده

تبریز - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی گفت: سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد ریال از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۷۷ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی اورج زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پرداختی ها در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود، اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال از این مبلغ سهم شهرداری‌های استان، ۱۰ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال سهم دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و ۵۵۱ هزار میلیارد ریال سهم عشایر استان است.

وی ادامه داد: از رقم پرداختی به شهرداری های استان، سهم شهرداری تبریز ۱۶ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال بود که بیش از نیمی از پرداختی‌های شهرداری‌های استان را به خود اختصاص داد.
اورج زاده خاطرنشان کرد: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۲، یک درصد سهم سلامت، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصولی در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می شود.


وی اعلام کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ای که در سال گذشته ۹ درصد بود با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ به ۱۰ درصد افزایش یافته است.


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مودیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها را یکی از راه‌های آگاهی‌بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیات عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است، بنابراین باید فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

نظر شما