شناسهٔ خبر: 66216699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر بهداشت: افراد مشکوک به سرطان‌ غربالگری می‌شوند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : هدف پویش ملی سلامت بهره مندی بیماران سرطانی از درمان رایگان است .

به گزارش شفقنا از صداوسیما،  وزیر بهداشت در سفر به سمنان و بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت : این یکی از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در این دولت انجام شد و به مرحله بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته در حوزه سرطان وارد این مرکز شده و درحال نصب است افزود: اعتبار این مرکز ۴۵ میلیارد تومان بوده و ۱۱۰ میلیارد تومان دیگر هم در این دولت تخصیص اعتبار شده است.

وزیر بهداشت گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است و با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص ارائه خدمات این مرکز گفت: علاوه بر سمنان، استان‌های دیگر هم میتوانند از خدمات لازم در این‌مرکز و درمان بیماری سرطان بهره‌مند شوند.

وی به اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح افرادی که مشکوک به بیماری سرطان‌هستند غربالگری و خدمات درمان برای آنان ارائه میشود.

دکتر عین اللهی از برنامه ریزی برای درمان رایگان سرطان در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دارو‌های بیماران سرطانی دارو‌های خاص محسوب و گران قیمت هستند در قالب این طرح دولت این دارو‌ها را در مراکز خدمات بهداشتی ارائه خواهد کرد.

 

نظر شما