شناسهٔ خبر: 66215028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، با بیان اینکه بازگشتن به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف مراکز حوزوی و دانشگاهی است، گفت: نهج البلاغه یکی از دریچه‌هایی است که نسل سرگشته را به سرچشمه اصلی آرامش می‌رساند.

صاحب‌خبر -

بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در نشست دو روزه دبیرخانه‌های استانی جشنواره رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور) که با حضور اعضای دبیرخانه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به برخی از خطبه‌های امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: سال‌هاست در بهره‌گیری از گنجینه عظیم و در دسترس نهج البلاغه کوتاهی شده و تکلیف مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی بازگشتن به درس‌ها و دستورات قرآن کریم و نهج البلاغه است.

وی یکی از راه‌های رساندن نسل سرگشته و حیرت زده در موضوعات مختلف به ساحل آرامش را بهره‌گیری از گنج عظیمی همچون نهج البلاغه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها کمک زیادی در دستیابی به این هدف می‌کند.

حجت الاسلام رستمی همچنین با تبریک حماسه غیور مردان سپاه پاسداران در پاسخ به تعرض رژیم غاصب صهیونیستی به دفتر کنسولگری ایران در دمشق گفت: برکاتی که این شجاعت و عزم در اقدام داشت صدای سیلی محکمی بود که به گوش نظام سلطه غرب خورد، سیلی که محکم‌تر از موشک‌های ما بود و بدون شک، تعریف موازنه قدرت را تغییر داد.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه، طوفان الاقصی و وعده صادق در این سال‌ها به معنای پایان حکمرانی و زورگویی سلطه غرب بر عالم است گفت: هیمنه اسرائیل به عنوان نماینده آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتحادیه اروپا و تمدن لیبرال دموکراسی در خاورمیانه درهم کوبیده شد.

دبیر برگزاری جشنواره ملی رسا هم ترویج و احیای نهضت نهج البلاغه را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در ۵ بخش ادبی، هنری، رسانه، پژوهشی و معارفی در ۲۱ رشته برگزار می‌شود.

سید محمد طاهری به‌کارگیری و توسعه دامنه مخاطبان دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌هایشان را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: این جشنواره که از بهمن سال گذشته آغاز شده، تا بهمن ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی، هنری و پژوهشی خود را به آدرس rasanahad.ir ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در نشست دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا، با اشاره به اینکه کاربردی کردن قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌های مختلف علوم به ویژه علوم پزشکی از نیاز‌های جامعه امروز است، افزود: ما برای خدمت واقعی به خود و دیگران راهی غیر از حرکت در مسیر قرآن و نهج البلاغه نداریم.

دکتر مصری گفت: متاسفانه افرادی در جامعه نگاه لیبرالی و سکولار به علم دارند و اعتقادی به پیوستگی و ارتباط بین دین و معنویت با علم ندارند که باید در برابر این سم مهلک ایستاد.

نظر شما