شناسهٔ خبر: 66105041 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطیب جمعه ارومیه:

دشمن با هر برنامه‌ به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: دشمن با هر برنامه‌ای به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی و عادی سازی کشف حجاب است.

صاحب‌خبر -

امام جمعه موقت ارومیه امروز  در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلای این شهر با انتقاد از اینکه امروزه خرید چادر به یک معضل تبدیل شده و انحصار تولید برخی پارچه‌های پوشش اسلامی باید مرتفع شود، گفت: بازار مدل‌هایی زیبا از پوشش و حجاب اسلامی را ارائه دهد.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد ادامه داد: سیدالشهدا برای حفظ حرمت دین، خون خود را تقدیم اسلام کرد لذا باید از تاریخ درس بگیریم و به مسائل روز با دیدی عمیق توجه کنیم،

خطیب جمعه ارومیه گفت: امروزه مهمترین مصداق اشاعه فساد توسط دشمن، ترویج بی حجابی در جامعه است و دشمن با هر برنامه‌ای به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی، حجاب و عفاف و  و همچنین عادی سازی کشف حجاب است.

وی با بیان اینکه چند صدایی در حوزه حجاب در کشور نقص بزرگی است، گفت: همه دستگاه‌های ذی ربط با هماهنگی و وحدت کلمه اجازه ندهند عفاف و حجاب با نقشه‌های دشمن در جامعه کمرنگ شود. 

حجت الاسلام حیدری زاد معیشت را مهمترین مشکل و از دغدغه های مردم برشمرد و تاکید کرد: دولتمردان و عقلای جامعه و صاحبنظران با وحدت کلمه دغدغه‌های اقتصادی را حل کنند.

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم اجرای قانون در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر عده‌ای بخواهند در مقابل قانون قدعلم کنند باید با آنها برخورد شود. 

وی با بیان اینکه باید قانون مندی در جامعه جاری شود، افزود: نظارت بر نظام بانکی، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، بازار ارز، صادرات و واردات بیشتر شود و برخورد قانونی با مفسدان اقتصادی باید شدت یابد. 

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه مردم سالاری دینی باید به شکل کامل در جامعه اجرا شود، اظهار کرد: مردم باید بر عملکرد دولت و وزرا نظارت داشته باشند و از نمایندگان مجلس مطالبه گری شود؛ دولت نیز باید زمینه حضور مردم در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را فراهم کند. 

غزه امروز قتلگاه انسانیت است

 حجت الاسلام حیدری زاد گفت: امروز غزه تبدیل به قتلگاه انسانیت شده است و اسرائیل در بحرانی ترین شرایط طول عمر خود قرار گرفته و با همت نیروهای مسلح صبح پیروزی و نابودی این رژیم کودک‌کش نزدیک است

امام جمعه موقت ارومیه افزود: ماه رمضان درس زندگی با قرآن را تمرین داد و زندگی با قرآن را برای ما متذکر شد و ما باید قرآن را نقشه راه خود قرار دهیم چرا که فلسفه نزول قرآن نیز حیات طیبه است. 

نظر شما