شناسهٔ خبر: 66063210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مقاوم‌سازی ۱۱۵هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از مقاوم‌سازی ۱۱۵هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پویا تابعی، شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 8000 متقاضی در لرستان برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

او با اعلام اینکه هزار و 575 روستای بالای 20خانوار در لرستان وجود دارد، اضافه کرد: اجرای طرح هادی در این روستاها مصوب شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه 906روستای این استان مشمول اجرای طرح هادی است، یادآور شد: 153هزار واحد مسکونی بر اساس سرشماری سال 1395 در لرستان وجود دارد.

تابعی اعلام کرد: 115هزار واحد مسکونی در روستاهای لرستان با همکاری وزارت کشور و بانک‌های عامل تا به امروز مقاوم‌سازی شده‌است.

او با ذکر اینکه حدود 75درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای لرستان بر اساس نرم کشوری مقاوم‌سازی شده‌است، بیان کرد: این استان جزو استان‌های نخست برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در کشور است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی به 350 میلیون تومان در سال 1403 افزایش یافته‌است.

تابعی اعلام کرد: سهمیۀ لرستان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در امسال 10هزار واحد مسکونی است و 8هزار و 700 واحد مسکونی روستایی تاکنون به بانک‌ها معرفی شده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

برچسب‌ها:

نظر شما