شناسهٔ خبر: 66059955 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

4 تقابل مهم در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم

بازی‌های مرگ!

«شهروند» مهم‌ترین تقابل 8 هفته آتی لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده است

صاحب‌خبر -

  [ امیرعلی عوض پور]  هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و مهم‌ترین اتفاقی که در این هفته رقم خورد،‌ توقف آبی‌های پایتخت و کم‌شدن اختلاف استقلال و پرسپولیس در صدر جدول به یک امتیاز بود. شاگردان جواد نکونام در آزادی نتوانستند مس‌رفسنجان را شکست دهند و پیروزی یک گله شاگردان اوسمار مقابل گل‌گهر کافی بود تا تنها یک امتیاز اختلاف سرخابی‌ها در بالای جدول باشد. تنها هشت هفته دیگر تا پایان رقابت‌‌های لیگ برتر باقی مانده است و سرخابی‌ها برای رسیدن به مقام قهرمانی مسابقات، بازی‌های مهمی در پیش دارند؛ بازی‌هایی که می‌تواند سرنوشت قهرمان این فصل از مسابقات را به طور کلی عوض کند.

پرسپولیس – سپاهان (هفته بیست‌وپنجم)
بدون شک مهم‌ترین تقابل هفته‌‌های باقیمانده مسابقات لیگ برتر، مصاف زردپوشان اصفهان و سرخ‌پوشان پایتخت است. سپاهان به همراه تراکتور در تعقیب سرخابی‌هاست و اگر بازی معوقه خود را مقابل ذوب‌آهن  با پیروزی پشت‌سر بگذارد، اختلافش با پرسپولیس به کمترین حد خود خواهد رسید و در صورت رقم‌خوردن این اتفاق، این بازی بیش از پیش حساس خواهد شد. تقابل‌های سپاهان و پرسپولیس که ملقب به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران است؛ همیشه از حساسیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده؛ سپاهان در نیم‌فصل اول موفق شد با یک گل، سرخ‌ها را شکست دهد و پرسپولیس بدون شک پس از استقلال، سپاهان را مهم‌ترین سد خود برای کسب عنوان قهرمانی قلمداد خواهد کرد. اوسمار ویرا در دومین مصاف سخت خود از زمان رهبری پرسپولیس، نبرد رخ‌به‌رخ مهمی را با مورایس پرتغالی خواهد داشت.

پرسپولیس – مس‌رفسنجان (هفته سی‌ام)
شاگردان اوسمار، در گام نهایی، در رقابت‌های لیگ برتر می‌توانند لحظات بسیار سختی را سپری کنند. در صورتی که تعیین قهرمان لیگ به هفته آخر کشیده شود، پرسپولیس بازی بسیار دشواری را مقابل مس‌رفسنجان و شاگردان محرم نویدکیا در پیش خواهد داشت. نویدکیا در تقابل‌های خود مقابل استقلال در این فصل از مسابقات موفق شد حریف خود را در جام حذفی شکست دهد و در همین هفته، در ورزشگاه آزادی، صدرنشین لیگ برتر را با نتیجه 2 بر 2 متوقف کند. پرسپولیس در هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل اول، موفق به شکست مس‌رفسنجان نشد. قرمزها در آخرین حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت این تیم، با نتیجه یک بر یک مقابل مس‌رفسنجان متوقف شدند و این بازی احتمال دارد سرنوشت قهرمان لیگ را به طور کلی عوض کند.

تراکتور – استقلال (هفته بیست‌وپنجم)
هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر به نوعی می‌تواند شرایط جدول را کاملا تغییر دهد. در کنار بازی حساس و مهم پرسپولیس و سپاهان، استقلالی‌ها در تبریز باید به مصاف تراکتور بروند. آبی‌پوشان پایتخت تا اینجای کار با 47 امتیاز در جایگاه اول جدول رده‌بندی قرار دارند و آلومینیوم و شمس‌آذر تیم‌هایی هستند که قبل از این بازی، مقابل استقلال قرار خواهند گرفت. اگر تغییر خاصی در جدول بازی‌ها تا هفته بیست‌وپنجم رخ ندهد، می‌توانیم هفته بیست‌وپنجم لیگ را جذاب‌ترین هفته لیگ قلمداد کنیم. استقلال در آزادی و نیم‌فصل با دو گل موفق شد شاگردان خمس را شکست دهد و تقابل این دو تیم در نیم‌فصل دوم می‌تواند سخت‌ترین چالش استقلال برای کسب عنوان قهرمانی باشد.

استقلال -  گل‌گهر (هفته بیست‌ونهم)
همانطور که پرسپولیس برای شکست گل‌‌گهر با حداقل اختلاف از زمین مسابقه خارج شد، تقابل استقلال و گل‌گهر در هفته بیست‌ونهم نیز می‌تواند یکی دیگر از بازی‌های سخت استقلال تا پایان فصل باشد. استقلال در بازی رفت خود مقابل گل‌گهر نتوانست با امتیاز کامل زمین مسابقه را ترک کند و این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، به همین دلیل است که این بازی هم می‌تواند جزو تقابل‌هایی باشد که هیجان را برای کسب عنوان قهرمانی به دقایق پایانی بکشاند.
چالش‌های دیگر سرخابی‌ها
پرسپولیس تنها یک قدم با استقلال فاصله دارد و همین مسئله جذابیت را برای تعیین قهرمان مسابقات دوچندان کرده است. از دیگر چالش‌های سرخابی‌ها در این موقعیت از مسابقات، مصدومیت بازیکنان کلیدی دو تیم است. پرسپولیس تا چند بازی آینده علیرضا بیرانوند را به علت مصدومیت در اختیار ندارد و باید دید امیررضا رفیعی هفته‌‌های پیش‌روی خود را با چه عملکردی به ثبت خواهد رساند. همچنین مهدی‌ مهدی‌پور جدیدترین مصدوم استقلالی‌هاست و این بازیکن هم به خاطر پاره‌شدن رباط صلیبی‌اش نمی‌تواند آبی‌های پایتخت را همراهی کند. از طرفی دیگر، پرسپولیس یک تورنمنت دیگر به نام جام حذفی را در پیش دارد، اما استقلالی‌ها که از جام حذفی کنار رفته‌اند، تمام تمرکز خود را روی لیگ گذاشته‌اند و همه این معادلات باعث می‌شود که بازی‌های باقیمانده این فصل از مسابقات فوتبال ایران با جذابیت خاصی دنبال شود و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه تیمی درنهایت عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را به دست خواهد آورد.

نظر شما