شناسهٔ خبر: 66058863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تا پایان سال گذشته؛

بهره مندی بالغ بر ۲۷۰هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از راه آسفالت

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از بهره مندی ۲۷۰ هزار و ۲۴۰خانوار روستایی بالای ۲۰خانوار از نعمت راه آسفالت تا پایان سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد روستا‌های استان در مجموع ۲هزار و ۷۲۶روستا ست که شهرستان ارومیه با ۵۸۹ روستا، از بیشترین تعداد روستا برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تعداد خانوار روستا‌های بالای ۲۰خانوار استان در مجموع ۲۹۷هزار و ۷۲۸ است، تصریح کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته، در مجموع ۲۷۰هزار و ۲۴۰خانوار از نعمت راه آسفالت بهره‌مند شدند که درصد برخورداری ۹۰.۷۷درصد رسیده است.

دست نشان خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۱۸۲ روستای بالای ۲۰خانوار آذربایجان غربی یک هزار و ۶۸۸ روستا از راه آسفالت بهره‌مند هستند که درصد برخورداری نسبت به کل تعداد روستا‌ها ۷۷.۳۶ درصد است.

این مقام مسئول یاد آور شد: در این مدت شهرستان چهاربرج با برخورداری ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰خانوار از نعمت راه آسفالت رتبه اول استان را از نظر میزان برخورداری راه‌های روستایی بالای ۲۰خانوار از نعمت راه آسفالت به خود اختصاص داد.

نظر شما