شناسهٔ خبر: 66053878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم سنجش نوآموزان کلاس اولی

نوآموزانی که کار سنجش را انجام داده اند از ۱۵ اردیبهشت می‌توانند برای ثبت‌نام کلاس اول اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

 لزوم سنجش نوآموزان کلاس اولی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه اول اردیبهشت خبر داد و گفت: امسال اواسط اردیبهشت دستورالعمل ثبت‌نام مدارس دوره ابتدایی به استان‌ها ابلاغ و از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

حمید طریفی حسینی با بیان اینکه ثبت‌نام‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد افزود: سایر پایه‌ها پس از امتحانات خرداد می‌توانند ثبت‌نام کنند. امسال جلو‌کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور‌کار است تا بتوانیم از فرصت تابستان استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش «سنجش» نوآموزان را از جمله پیش‌نیاز‌های ثبت‌نام اعلام کرد و گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که ۶ سال آنها تمام شده، در مهرماه واجد ثبت‌نام هستند؛ سنجش سلامت این کودکان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام است.

سنجش سلامت بیش از ۳۳ هزار نوآموز در مازندران
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مراکز جامع سلامت استان در حال انجام است و تا امروز بیش از ۳۳ هزار نوآموز با مراجعه به این مراکز، از لحاظ جسمی، گفتاری، شنوایی، بینایی و شناختی سنجش شدند.


جمالی با اشاره به اینکه کار سنجش نوآموزان تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت از خانواده‌هایی که تاکنون مراجعه نکرده اند خواست: هر چه سریعتر برای سنجش نوبت بگیرند و کار سنجش را انجام دهند، چون شرط ثبت نام نوآموزان در کلاس اول، داشتن برگه سلامت از مراکز سنجش است.


وی خاطر نشان کرد: متولدان ۱۳۹۶/۷/۱ تا ۱۳۹۷/۶/۳۱  با مراجعه به سامانه my.medu.ir  برای سنجش نوبت بگیرند چون زمان اعلام شده تمدید نخواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_10985000"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4201183/10985000?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما