شناسهٔ خبر: 66039916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار پلیس فتای لرستان در خصوص کلاهبرداری به بهانه دريافت فطريه

رئیس پلیس فتای لرستان درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه و کفاره هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار پلیس فتای لرستان در خصوص کلاهبرداری به بهانه دريافت فطريه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئيس پليس فتای لرستان نسبت به افزايش احتمالی کلاهبرداری در ايام عيد سعيد فطر به بهانه جمع آوری فطريه، کفاره و نذورات در فضای آنلاين هشدار داد.
سرگرد حسين سپه وند گفت:در اين ايام و با فرا رسيدن عيد سعيد فطر، افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از احساسات پاک و معنوی مردم روزه‌دار و ايجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی با عناوين فريبنده و یا در قالب سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط دينی، سعی در ترغيب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.
وی افزود:اين مجرمان از صفحات درگاه بانکی جعلی براي فريب کاربران استفاده می کنند تا اطلاعات کارت آن ها را بدست بياورند و سپس اقدام به خالی کردن حساب آن ها  کنند.
سرگرد سپه وند ضمن تأکيد به نزديکی ايام عيد سعيد فطر افزود: مجرمان سايبری از هر فرصتی برای سوء‌استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می برند،که آگاهی مردم عامل مهمی در ناکام گذاشتن اين افراد است و می تواند ياری دهنده پليس در مقابله با اين افراد سودجو باشد.
وي با اشاره به اينکه شهروندان به هيچ عنوان نبايد برای پرداخت فطريه و کفاره به سايت ها و صفحات اجتماعی ناشناس اعتماد کنند،گفت:شهروندان باید فطريه،کفاره و نذورات مدنظر خود را از طريق راه های مطمئن مانند سپردن آن به مساجد محل و يا پرداخت نقدی آن به صورت مستقيم به نيازمندان اقدام کنند.
سرگرد سپه وند افزود: افرادی که قصد پرداخت از طريق فضای آنلاين را دارند،حتما از طريق سازمان ها و يا سايت هايی که به صورت رسمی در رسانه های ملی اطلاع رسانی شده اقدام کنند تا هم اطلاعات کارت بانکی آن ها در امان باشد و هم مبالغ پرداختی به دست نيازمندان واقعی برسد.
رئيس پليس فتای لرستان گفت:ممکن است افراد سودجو با ارسال لينک های آلوده از طريق پيامک به اطلاعات شخصی و محرمانه تلفن همراه شما دسترسی پيدا کنند،که به شهروندان توصيه می کنيم که به هيچ عنوان بر روی لينک های ارسالی از سرشماره های شخصی کليک نکنند تا مورد سوءاستفاده مجرمان سايبری قرار نگيرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و نياز به مشاوره با تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در پليس فتا در ارتباط باشند.

نظر شما