شناسهٔ خبر: 6598993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تسریع در بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی در سفر رییس جمهور به کردستان

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با سفر رئیس جمهور به کردستان و اختصاص اعتبارات ویژه زمینه برای تسریع در بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی این استان فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: در حال حاضر شمار زیادی پروژه در بخش های مختلف عمرانی در استان کردستان نیمه تمام بوده و نیازمند اعتبارات جهشی برای بهره برداری است.

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف سفر رئیس جمهور به استان کردستان گفت: یکی از مطالبات جدی مطرح شده از سوی مسئولان استان به ویژه استاندار کردستان تخصیص ردیف های ویژه اعتباری برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در کردستان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به بررسی های مختلف در خصوص وضعیت این پروژه ها بیان کرد: با همکاری مسئولان استان به ویژه کارشناسان ادارات و سازمان های دولتی بررسی های ویژه ای در خصوص وضعیت این پروژه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف کارشناسی در سطح استان و کشور گفت: بدون شک هم اکنون اطلاعات مورد نیاز در اختیار کارشناسان و مسئولان نهاد ریاست جمهوری و وزارت خانه های مورد نظر قرار گرفته است و زمینه برای تصمیم گیری در این بخش فراهم است.

قادری با اشاره به نیازهای استان کردستان در بخش های مختلف عمرانی گفت: کردستان در سه حوزه راه، آب و مرز نیازهای جدی دارد و یکی از درخواست های اصلی مطرح شده پیگیری برای اختصاص ردیف های اعتباری برای پروژه های این سه حوزه است.

وی با اشاره به قول های مساعد داده شده برای اختصاص اعتبارات مناسب به پروژه های بخش راهسازی استان کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندآوب ، راه آهن همدان - سنندج، جاده سنندج - مریوان، اختصاص اعتبار برای تکمیل سدهای نیمه تمام و شبکه های پایان از جمله درخواست استان کردستان بوده است.

وی به ظرفیت های استان کردستان در حوزه مرز اشاره کرد و افزود: تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه فعالیت های تجاری در مرزهای رسمی و بازارچه های استان کردستان نیز از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی مسئولان استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: همچنین در جریان سفر رئیس جمهور به استان کردستان یکی از مهمترین پروژه های استان در حوزه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج به بهره برداری می رسد.

پایان پیام/

نظر شما