شناسهٔ خبر: 65615060 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوروز ۱۴۰۳ گردشگران تفاوت در تخت جمشید را احساس خواهند کرد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس از تعویض پلکان‌های چوبی بعد از ۱۸ سال تا نمایش تولید زنده صنایع دستی فاخر فارس در تخت جمشید خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیت‌های خدماتی و ساماندهی در مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید بلوار ورودی با همکاری و مشارکت سازمان برنامه و بودجه و اراده کل راهداری استان رو به اتمام است و تا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه شیشه‌های محافظ آثار که آسیب دیده بود تعویض شدند و نوسازی پلکان چوبی این مجموعه جهانی آغاز شده است، افزود: پلکان چوبی در این مجموعه جهانی پس از ۱۸ سال در حال تعویض هستند و سرویس‌های بهداشتی تخت جمشید تا قبل از عید تعویض و نوسازی اساسی خواهند شد.

او همچنین پاکسازی محیطی و نظم دهی مجموعه را از دیگر فعالیت‌ها عنوان و اضافه کرد: بی تردید در نوروز ۱۴۰۳ گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید تفاوت‌ها را احساس خواهند کرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه بازارچه‌های نوروزی تخت جمشید در حال ساماندهی اند گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بازارچه تخصصی صنایع دستی را در مجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه‌ها تعداد محدودی فضا برای تامین نیاز‌های اولیه و اساسی گردشگران مثل آب معدنی، نان محلی، چای و اغذیه خواهیم داشت و راه برای راه اندازی بازارچه‌هایی که در شان یک اثر تاریخی نیست، بسته می‌شود.

ثابت اقلیدی همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بازارچه تخصصی صنایع دستی با ۳۰ غرفه برپا می‌شود و هنرمندان در این غرفه‌ها به تولید زنده محصولات می‌پردازند تا گردشگران نوروزی از نزدیک به نحوه تولید محصولات آشنا شوند.

نظر شما