شناسهٔ خبر: 65526962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هشدار سطح نارنجی هواشناسی یزد؛

بارش نزولات جوی، کاهش دما، یخبندان، وقوع روان آب و سیلاب در پیش است

هشدار سطح نارنجی هواشناسی یزد؛ رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: برای امروز و فردا بارش برف و باران در استان یزد پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدعباس میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد اظهار داشت: با ورود سامانه جدید، بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و سرما و یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح جزئیات این سامانه با بیان اینکه سامانه بارشی از پیش از ظهر امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و تا عصر فردا سه شنبه ادامه دارد افزود: باران با احتمال رعد و برق و مه گرفتگی و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

میرحسینی ادامه داد: گاهی وزش باد نسبتا شدید، ذوب برف و ایجاد روان آب و سیلاب، اختلال در ترددهای جاده ای، یخزدگی و لغزندگی زمین در محور‌های کوهستانی به دلیل ذوب برف، انسداد گردنه‌های برف گیر، تشکیل مه و کاهش دید از پیامدهای این سامانه است.

وی با بیان اینکه در هشدار صادر شده بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و عدم فعالیت عمرانی تاکید شده است عنوان کرد: کاهش دید در مناطق کوهستانی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و محصولات زراعی و باغی انتظار می‌رود و لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما