شناسهٔ خبر: 65430834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳ مجوز زیست محیطی در لرستان صادر شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای طرح های ملی و استانی در دولت سیزدهم صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند روز چهارشنبه بیان کرد: دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: به موجب این ابلاغیه تمام دستگاه های اجرایی استانی مکلف هستند جهت پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای( اعم از جدید و یا طرح های دارای مجوز ماده ۲۳ واجد تغییرات در مشخصات اصلی ) قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ از محیط زیست و پدافند غیرعامل اقدام کنند.

سالاروند افزود: در واقع مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ برای طرح های ملی و استانی به نوعی مجوز تامین مالی این پروژه‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است که باعث آبادانی و پیشرفت استان می‌شود و این طرح‌ها که در حوزه‌های سد سازی، احداث جاده‌های مهم مواصلاتی، شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی، فاضلاب‌ شهری و اداری هستند با این مجوزهای تامین اعتبار اجرا خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به صدور ۴۳ محوز زیست محیطی ( ماده ۲۳) در استان گفت: مجوز طرح سد و نیروگاه تنگ معشوره نیز صادر شده است که شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و دلفان از مواهب آن منتفع خواهند شد.

سالاروند اظهار داشت: همچنین مجوز ماده ۲۳ طرح کنارگذر غربی شهر خرم آباد نیز به منظور کاهش بار ترافیکی وارد شده در مرکز استان صادر شده است..

نظر شما