شناسهٔ خبر: 65430814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران

احتمال وقوع سیلاب و اختلال تردد در محور‌های برف گیر مازندران

مدیریت بحران مازندران درباره احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال تردد در محور‌های کوهستانی و برف گیر استان امروز و فردا هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه سرد بارشی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه شاهد بارش متناوب باران و وزش باد در میان بند و ارتفاعات استان بارش برف خواهیم بود.
حسینعلی محمدی افزود: این سامانه امروز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه در نیمه غربی استان و بعدازظهر چهارشنبه تا بامداد جمعه نیمه شرقی استان اثر گذار است.
او گفت: احتمال آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بدلیل کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
محمدی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.
او گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

نظر شما