شناسهٔ خبر: 65323890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ذخایر خونی در فارس

همه گروه‌های خونی به ویژه O و AB منفی و A و O مثبت مورد نیاز مراکز درمانی استان است.

صاحب‌خبر -

کاهش ذخایر خونی در فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با وجود نیاز مراکز درمانی به همه گروه‌های خونی، هم اکنون گروه‌های خونی مورد نیاز بیشتر شامل O و AB منفی و A و O مثبت است.
مجید اکبرزاده افزود: تا کنون خللی در خصوص ارسال خون مورد نیاز به مراکز درمانی نداشتیم و نیاز‌ها کامل تأمین شده، اما با ادامه روند کاهش مراجعه مردم، برای تامین خون مورد نیاز دچار مشکل می شویم.
به گفته او: با توجه به بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان، مراجعه مردم به مراکز اهدای خون در این فصل کاهش می‌یابد که امیدواریم تا پایان سال و پیش از شروع ماه رمضان این روند بهبود پیدا کند، زیرا با فرا رسیدن ایام عید و تداخل ایام ماه رمضان و از سویی شروع مسافرت‌ها، مسلماً ذخیره رو به کاهش می‌رود.
پایگاه مرکزی شیراز در خیابان قصردشت و پایگاه دکتر حق شناس در فلکه نمازی همه روزه از ساعت ٨ صبح تا ۱۹ و ۳۰ د قیقه شب یکسره در خدمت اهدا کنند گان خون است.

همچنین پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه آماده خون گیری از همشهریان است.
مدیرکل انتقال خون فارس افزود: همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت فارس هم پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌ کنند .

نظر شما