شناسهٔ خبر: 65320024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت اعلام کرد:

معرفی پیرترین استان‌های ایران و چند دلیل/ توصیه به جوانان برای حداقل سه فرزند!

مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با معرفی پیرترین استان‌های ایران و چند دلیل، توصیه کرد جوانان با عدم تاخیر در ازدواج برای حداقل سه فرزند برنامه ریزی کنند!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به میانگین سن ۲۷.۳ و ۳۲ مادران و پدران هنگام فرزند آوری به تسنیم، گفت: روند نزولی نرخ رشد باروری به دلایلی چون اجرای قانون جوانی جمعیت متوقف شده و نرخ باروری به حدود 1.65 رسیده که باید طبق قانون برنامه هفتم و طی 5 سال آینده به 2.5 برسد.

وی ادامه داد: استان‌های گیلان، البرز، مازندران، سمنان، مرکزی و تهران به دلیل افزایش سن ازدواج و مهاجرت جوانان و برخورداری اقتصادی، جزو سالمندترین استان های ایران هستند اما استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در زمره جوان‌ترین استان‌ها قرار دارند.

جباری افزود: به جوانان توصیه می شود اگر از نظر جسمی، روانی و اجتماعی آمادگی ازدواج را دارند، تأخیر نکنند و در دو سال اول ازدواج، اقدام به فرزندآوری کنند تا گرفتار درمان‌های پیچیده ناباروری نشوند. همچنین برای حداقل سه فرزند برنامه ریزی کنند. زیرا ایران در آینده بیش از پیش با معضل تنهایی سالمندان روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما