شناسهٔ خبر: 65314496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

سخنگوی دولت در گفت‌وگو با قدس خبر داد

2برنامه دولت برای تأمین اقلام ماه رمضان

علی بهادری جهرمی در پاسخ به قدس از دو طرح ویژه دولت برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان علاوه بر کالابرگ الکترونیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش قدس در خصوص برنامه دولت برای تأمین مایحتاج و اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به منظور کمک به معیشت اقشار کم درآمد و کنترل بازار گفت: دولت علاوه بر طرح کالابرگ حمایتی برای هفت دهک جمعیتی که کمکی برای تأمین نیازهای معیشتی و روزانه مردم است دو طرح دیگر را در دست اجرا دارد.
سخنگوی دولت افزود: برای تأمین میوه شب عید و اقلام ویژه پرمصرف در ماه مبارک رمضان مثل خرما، برنج، شکر، مواد پروتئینی و امثال آن‌ها تدابیر لازم در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بخش خصوصی، تعاونی‌های روستایی و باغداران اندیشیده شده و همه مصارف مورد نیاز تأمین و در استان‌های مختلف در انبارهای عمومی یا انبارهای خصوصی با هماهنگی که از پیش صورت گرفته، ذخیره‌سازی انجام شده است.
وی تأکید کرد: ان‌شاءالله این اقلام با نرخ‌های مصوب عرضه خواهد شد تا بتوانیم هم تأمین کالاها و مایحتاج مردم را در ایام عید و ماه مبارک رمضان داشته باشیم و هم بازار و نرخ‌ها مدیریت شوند.
بهادری اضافه کرد: طرح دوم دولت با همکاری مجموعه‌های صنفی و اتاق اصناف و سایر خانه‌های صنفی و همکاری وزارت صمت ، وزارت جهاد کشاورزی و سایر مجموعه دستگاه‌های اقتصادی و مجموعه بانکی به اجرا گذاشته شده که در قالب آن بیش از ۲۴۰ نمایشگاه عرضه کالا و محصولات مورد نیاز مردم چه در حوزه صنعتی و پوشاک و نوشت‌افزار و چه مواد غذایی، آجیل، شیرینی و محصولات مصرفی خانوارها برگزار خواهد شد که بخشی از آن‌ها اکنون نیز فعال هستند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: اقلام عرضه شده در این نمایشگاه‌ها، هم با قیمت مصوب و از تولید به مصرف که تابع نظارت هستند، عرضه می‌شود و هم روش‌های خرید اعتباری مختلفی برای اقشاری که امکان اعتبارسنجی آن‌ها وجود داشته باشد، پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تدابیر دولت در حال تکمیل است تا بتوانیم اوراق وام یا روش‌های دیگری را هم به اجرا بگذاریم.
بهادری با بیان اینکه دولت طرح فجرانه یارانه کالابرگ الکترونیکی را هم برای ارتقای سبدغذایی شهروندان و ایجاد سپر تورمی در برابر سفره و معیشت مردم راه اندازی کرده  که ۲۰۰ هزار تومان به صورت اعتباری به یارانه‌بگیران در سه ماهه اجرای طرح فجرانه اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ میلیون نفر یعنی ۱۰ میلیون خانوار و ۶۰ درصد افراد مشمول یارانه از آن استقبال کرده‌اند.
وی دلیل جابه‌جایی زمان واریز یارانه‌ها را هم جلوگیری از ایجاد اختلال در سامانه‌های ارائه خدمات الکترونیکی عنوان کرد.

خبرنگار: خلیل‌خانه

نظر شما