شناسهٔ خبر: 65197289 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرنمایی «نیکولاس فن‌پوکه» و «کلون زمان» در سومین روز جشنواره موسیقی فجر

تهران-ایرنا- سومین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان گروه‌ها و هنرمندان موسیقی همچون «نیکولاس فن‌پوکه» از کشور هلند و گروه «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، سومین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر چهارشنبه -۲۵ بهمن‌ ماه- میزبان ۱۶ اجرا در گونه‌های مختلف ارکسترال، بین‌الملل، ردیف دستگاهی، نواحی و پاپ است.

گروه موسیقی بانوان «ماهنی» امروز ساعت ۱۴:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و چراغ روز سوم سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را روشن می‌کند.

در بخش ارکسترال، ارکستر «ترنم فتح» توسط «رزم‌نوازان» نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) به عنوان یکی از منتخبان ششمین دوره جشنواره ترنم فتح استان تهران با هماهنگی‌ معاونت فرهنگی و هنری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

همچنین ارکستر سمفونیک صدا و سیما ویژه غزه به رهبری حسین شریفی ساعت ۲۱:۳۰ در این تالار قطعاتی را اجرا خواهد کرد.

تالار رودکی ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در بخش موسیقی ردیف دستگاهی میزبان «خمسه»- امیرحسین محمدخانی و ساعت ۲۱:۳۰ در بخش بین‌الملل میزبان رسیتال پیانو نیکولاس فن‌پوکه از کشور هلند است. از این هنرمند به عنوان یکی از استعدادهای برتر پیانیست هلند یاد می‌شود.

فن‌پوکه رتبه اول را در مسابقه بین‌المللی پیانوی Steinway و جایزه از نگاه تماشاگران مسابقه پیانوی Princes Christina در سال ۲۰۰۶ کسب کرده و برنده جایزه بهترین تفسیر اثری از باخ در مسابقه پیانو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ شده است. وی سال ۲۰۱۰ در مسابقه ملی پیانو YPF جایزه برتر رده سنی خود را دریافت کرد. او به عنوان سولیست در اکثر سالن‌های کنسرت برجسته هلند روی صحنه رفته است و کنسرت‌هایی در آلمان، فرانسه، سوئیس، جمهوری چک، بلغارستان، یونان، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا برگزار کرده است.

در بخش دیگری از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، هنرجویان هنرستان موسیقی اصفهان ساعت ۱۸:۳۰ و تریو امیر شهابی ساعت ۲۱:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه می‌روند.

فرهنگسرای ارسباران ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری است. در بخش موسیقی نواحی ساعت ۲۱:۳۰ سرنا و دهل با حضور علی‌جعفر سپهوند و محمد سپهوند و حمیدالله سیدزاده از سراوان در این فرهنگسرا به روی صحنه می‌روند.

کوشک باغ هنر مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد همچون روزهای گذشته میزبان بخش سرود است و ۲۵ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ گروه‌های «ساقی کوثر» و «عابس» به روی صحنه می‌روند.

در بخش موسیقی پاپ، کنسرت‌های سهراب پاکزاد و اشوان به ترتیب ساعت ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و آرمین زارعی سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شوند.

نشست پژوهشی سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه ساعت ۲۰ تا ۲۱ با موضوع «تکثرگرایی و ذائقه شنیداری نسل نو» به میزبانی مهدی امین فروغی موسیقیدان، نویسنده و مجری کارشناس و با حضور مسعود کوثری نویسنده و استاد دانشگاه برگزار و از رادیو «گفتگو» پخش می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی با حضور ۲۱۰۹ هنرمند همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان برگزار می‌شود.

نظر شما