شناسهٔ خبر: 65094100 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه تهران،

فارغ التحصیلان دانشکده حکمرانی مدیران آینده کشورند

رئیس دانشگاه تهران گفت: از اهداف تاسیس دانشکده حکمرانی در دو سال پیش آموزش و پرورش مدیران و حکمرانان آینده کشور است.

صاحب‌خبر -

سید محمد مقیمی در حاشیه افتتاح سه ساختمان جدید دانشکده حکمرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: دانشجویان این دانشکده در دو بخش فعالیت خواهند کرد که بخش اول فعالیت‌های پژوهشی است تا اندیشمندان و پژوهشگرانی را تربیت کند که در کار تحقیق و شاخصه بندی و ارزیابی برای بهبود اوضاع حکمرانی مورد استفاده قرار گیرند و بخشی هم به عنوان حکمرانان آینده در بخش‌های مختلف کشور مشغول به کار شوند.
وی تاکید کرد: از بین دانشجویان افرادی جذب خواهند شد که علاوه بر جنبه‌های علمی و کارنامه درخشان عملکرد تحقیقاتی، صاحب تجربه کاری هم باشند و تلفیق تجربه عملی و تئوری به درستی در این دانشکده مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه عملکرد و گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی مانند دیوان محاسبات در دانشکده حکمرانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: در این دانشکده مدیران با تجربه دستگاه‌های اجرایی به عنوان هیئت علمی و فارغ التحصیلان این دانشکده به عنوان مدیران آینده دستگاه‌های تاثیر گذار در حکمرانی کشور به کار گرفته می‌شوند.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به توسعه دانشکده حکمرانی گفت: برای گسترش این دانشکده نوپا از بازسازی املاک دانشگاه تهران، سه ساختمان جدید به این دانشکده اضافه شد.
مقیمی با بیان اینکه دانشکده حکمرانی از دو سال پیش آغاز به کار کرده است، افزود: این دانشکده در حال حاضر ۱۰۶ دانشجو دارد که ۳۶ نفر در مقطع دکتری و ۷۰ نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.
وی گفت: در شرایط فعلی این دانشکده در ۹ رشته حکمرانی در حوزه‌های مختلف مثل حکمرانی انرژی، منابع طبیعی، زیست محیطی، فرهنگی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کند و رشته آینده پژوهی هم از سال گذشته به رشته‌های این دانشکده اضافه شده است.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه با افتتاح ساختمان جدید دانشکده حکمرانی تعداد دانشجویان نیز افزایش پیدا خواهند کرد، افزود: توسعه و راه اندازی آموزش‌های آزاد در کنار آموزش‌های رسمی از دیگر اهداف این دانشکده است.

 

<div id="video-display-embed-code_10773970"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4148366/10773970?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما