شناسهٔ خبر: 65092135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: ۶۲ درصد جمعیت مازندران، دو میلیون و سی و پنج هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن فلاح از کاهش چهار هزارنفری مقرری بگیران بیمه بیکاری طی دوسال گذشته با رشد تولید در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر در استان یک میلیون و ۶۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی اند که ۸۳۵ هزار نفر از مستمری بگیران بازنشستگان هستند.

وی افزود: به منظور حمایت از خدمات رفاهی مستمری بگیران در در ده ماهه امسال ۳۴ هزار نفر از بازنشستگان این استان در قالب ۲۳ کاروان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به بدهی‌ های این سازمان اذعان کرد: این سازمان در سال گذشته توانسته است ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خویش را در اوراق سهام تسویه کند، اما متأسفانه خود نیز دارای طلب‌های زیادی بوده که محقق نشده است.

فلاح با اشاره به رتبه سوم مازندران درکشور در بیمه زنان خانوار گفت: مازندران در بیمه دانشجویان رتبه ششم کشوری را دارد.

مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به پرداخت حقوق ماهانه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در سال جاری بیان کرد: این سازمان علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه درسال جاری ۹۰ میلیارد تومان حق بیمه برای افراد بیمار و سایر اقلام درمانی خدمات پرداخت کرده است.

فلاح با اشاره به کاهش بیمه بیکاری افزود: قبل از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار نفر از بیمه کاری استفاده می‌ کردند که با رشد تولید و رشد اقتصادی تعداد مقرری‌ بگیران این سازمان به شکل رسمی در دو سال گذشته به ۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی گفت ۱۷۳ هزار واحد کارفرمایی در مازندران داریم که ۹۸ هزار واحد کارفرمایی در استان فعال هستند که مازندران رتبه سوم کشور را دارد.

نظر شما