شناسهٔ خبر: 65029978 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایش ۲۴ تابلوی هنری قرآنی ایران در نمایشگاه قرآنی تایلند

نخستین نمایشگاه بین‌المللی آثار و محصولات فرهنگی، هنری و قرآنی ایران در تایلند، با نمایش ۲۴ تابلوی هنری قرآنی از هنرمندان ایرانی، برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نمایش ۲۴ تابلوی هنری قرآنی ایران در نمایشگاه بین المللی تایلند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخستین نمایشگاه بین‌المللی آثار و محصولات فرهنگی-هنری قرآنی ایران در تایلند با حضور معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از ۱۶ تا ۲۲ بهمن در بانکوک برگزار می‌شود.

تسهیل حضور آثار هنری و صنایع دستی قرآنی در اقتصاد و هنر جهانی یکی از مأموریت‌های این نمایشگاه بین‌المللی است.

در این نمایشگاه ۲۴ تابلوی هنری قرآنی از هنرمندان ایرانی به همراه بیش از ۲۰ عنوان صنایع دستی با هویت قرآنی به نمایش درخواهد آمد.

معرفی و عرضه آثار مکتوب با محتوای معارف قرآن کریم و تعالیم اهل بیت (علیهم السلام) از جمله اقدامات این نمایشگاه است و در این رویداد بیش از ۱۳۰ اثر به زبان انگلیسی و برای دو گروه سنی بزرگسال و کودک و نوجوان ارائه می‌شود.

علاوه بر این، ماهنامه «شبنم» با رویکرد قرآنی، هنری و ادبی برای گروه سنی (۶ تا ۱۱) سال که با حمایت راهبردی و محتوایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه می‌شود، به زبان انگلیسی ترجمه شده و در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

همچنین ارائه محصولات دیجیتال چندزبانه؛ اعم از سامانه و اپلیکشن قرآنی نیز از جمله محصولات قابل عرضه در این نمایشگاه است.

بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین المللی قرآن و در ادامه تفاهمات همایش رسالات الله که با حضور ده کشور در هفته‌های اخیر در تهران برگزار شد، نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی کشور تایلند با دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت معاونت قرآن و عترت برگزار خواهد شد. این نمایشگاه که در بخش‌های نمایش آثار هنری، صنایع دستی، نشر مکتوب و حوزه دیجیتال و نرم افزار‌های قرآنی سفیر و مبلغ فرهنگ قرآنی-ایرانی جمهوری اسلامی ایران شده است و در معرض دید دانشگاهیان، مسئولان، مسلمانان و پیروان دیگر ادیان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند و با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۵ تا ۱۱ فوریه (۱۶ تا ۲۲ بهمن) در هتل المیراث بانکوک برگزار می‌شود.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است از موسسات قرآنی و دینی این کشور بازدید و با فعالان و مدیران آنها گفتگو کند. معاف همچنین از مقبره شیخ احمد قمی بازدید و ادای احترام خواهد کرد.

ادامه سفر معاون قرآن و عترت با حضور در مرکز اسلامی تایلند و نشست با مسئولان این مرکز، شرکت در نماز جمعه شهر بانکوک و سخنرانی در اجلاس غزه با حضور رئیس مجلس تایلند و همچنین سخنرانی در مراسم جشن مبعث در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، همراه خواهد شد.

نظر شما