شناسهٔ خبر: 64832962 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اتصال پایتخت و شهرهای اطراف با شبکه ریلی شهری

آخرین وضعیت مترو اسلامشهر | این مترو به خط ۳ می رسد

شهردار اسلامشهر اعلام کرد: با پایان حفاری تونل قطعه اول مترو اسلامشهر، این تونل به خط سه مترو تهران متصل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، محسن حمیدی با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه حفاری دستی تونل مترو اظهار کرد: حفاری این قطعه ۹۰۵متری به صورت دستی از سال ۹۸ آغاز شد و پس از گذشت بیش از سه سال به دیواره مترو تهران رسیدیم و امیدوارم با تامین منابع مالی در سال جاری روسازی و ریل گذاری را عملیاتی کنیم. البته مهمتر از پروژه عمرانی، تامین منابع مالی آن است که برای حفاری تونل دستی دولت کمک شایانی داشته و بیش از ۷۰ درصد منابع مالی آن توسط دولت تامین شده است.

او افزود: امیدواریم اعتبار ۱۶۷ میلیاردی که برای روسازی و ریل گذاری مترو اسلامشهر از سوی مجلس در نظر گرفته شده سریعتر تخصیص یابد تا عملیات روسازی و ریل گذاری هم به زودی آغاز شود.

بیشتر بخوانید: جزییات ساخت مترو اسلامشهر و تاثیر آن بر حمل و نقل تهران

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم در این مراسم با اشاره به اینکه اداره و مدیریت شهر نیازمند فکر و ایده و خرد جمعی است، گفت: با گذشت بیش از ۲ سال از شورای ششم شاهد بهره‌برداری از بسیاری طرح ها هستیم که نشانه عملکرد خوب و همراهی اعضای شورا و مدیریت شهری و مسئولین شهرستان است.

داود حورزاده با بیان اینکه ۸۰ درصد حفاری مکانیزه مترو هم در دوره ششم شورای شهر اجرا شده است ، اظهار داشت: در حفاری قطعه دستی که به روش اتریشی انجام شده در سال نخست ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال ۱۴۰۰ در دوره ششم مدیریت شهری به اتمام رسیده و بالای ۸۰ درصد حفاری تونل در این دوره شورا بوده است.

این مسئول تصریح کرد: اسلامشهر به کارگاه عمرانی تبدیل‌شده و اجرای نهضت هم‌سطح سازی، بهسازی و روشنایی معابر، اجرای نهضت آسفالت که از دوره پنجم آغاز شده بود، تجهیز پارک‌ها و بوستان‌ها، ایجاد درآمد پایدار، احداث کمربندی شمالی شهر و توسعه معابر در تمام نقاط شهر اسلامشهر در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان اینکه در گذشته تنها یک تقاطع غیرهمسطح در شهر داشتیم گفت: در همین دوره شهری پنج تقاطع غیرهمسطح در حال اجرا است که به سختی تأمین اعتبار شده که قطعاً نگاه دولت و پشتیبانی‌های مجلس شورای اسلامی و همراهی مسئولان شهرستان اسلامشهر و مجموعه مدیریت شهری در اجرای همه پروژه‌ها تأثیرگذار بوده است.

حورزاده تاکید کرد: در مسیر حفاری تونل دستی مترو اسلامشهر به طول ۹۰۰ متر مخاطرات و چالش‌های فراوانی مانند عبور از لوله سد ماملو، عبور از بزرگراه آزادگان و بزرگراه آیت‌الله سعیدی وجود داشت که با همراهی مسئولان ذی‌ربط انجام شد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با استان تهران

نظر شما