شناسهٔ خبر: 64803125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بافت

افزایش صلح وسازش در شوراهای حل اختلاف

۴۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف بافت به صلح و سازش ختم شده است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، رییس دادگستری بافت گفت:از ابتدای سال تاکنون با همت قضات، اعضای شورای حل اختلاف و مصلحین شهرستان، ۴۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

سجاد علیدادی سلیمانی در جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف گفت: در سال جاری تعداد ۶ هزار و سیصد و چهارده پرونده به شورا‌های حل اختلاف شهرستان وارد شده که تعداد ۶ هزار و دویست و نودو سه پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و از این تعداد ۴۱ درصد  با تلاش اعضا، کارکنان و مصلحین به مصالحه ختم شده است، همچنین  متوسط زمان رسیدگی پرونده در شورا‌های حل اختلاف بافت ۲۰ روز است.

علیدادی سلیمانی گفت: نهاد شورا‌های حل اختلاف جزء لاینفک دستگاه قضا است که نشست‌های آموزشی اعضا شورا‌های حل اختلاف باید مستمر برگزار شود، مزایای این نشست‌های آموزشی این است ایراداتی که بعضاً در پرونده‌ها مشاهده می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: در مورد هر پرونده‌ای که امکان صلح وسازش وجود داشته باشد قضات، اعضای شورا و کارکنان تمام سعی و همت خود را به این امر داشته باشند و از طرفی به هر قیمتی نباید رضایت شاکی اخذ شود که حق و حقوقی از شخص یا اشخاصی نادیده گرفته شود.

نظر شما