شناسهٔ خبر: 64793086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دورهمی افتخارآفرینان حماسه مردمی ششم بهمن آمل

جمعی از یادگاران و حماسه سازان حماسه مردمی ششم بهمن سال۶۰ آمل، بعد از ۴۲ سال با هم دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در آستانه سالگرد حماسه مردمی ششم بهمن سال۶۰ آمل، جمعی از یادگاران و حماسه سازان آن حماسه جاویدان بعد از ۴۲ سال با هم دیدار کردند.

در این دیدار که به میزبانی فرمانداری شهرستان آمل برگزار شد، جمعی از فرماندهان، نیرو‌های نظامی وبسیجی و تشکل‌های مردمی که در حماسه مردمی ششم بهمن نقش محوری در خنثی کردن توطئه شوم اتحادیه کمونیست داشتند، به بیان خاطره گویی پرداختند.

فرماندار ویژه شهرستان آمل برگزاری این ویژه برنامه را در راستای تکریم از رشادت‌ها و افتخارآفرینی حماسه سازان در واقعه جنگل و روز ششم بهمن این شهرستان اعلام کرد.

ذات الله زارعی افزود: زنده نگه داشتن و ترویج حماسه مردمی ششم بهمن که با حضور با بصیرت مردم این شهرستان در ناکام گذاشتن اعضای اتحادیه کمونیست که با قصد توطئه شوم شان قصد تصرف کامل شهر آمل و شمال ایران را داشتند، باید برای نسل جوان جامعه توسط یادگاران آن حماسه جاویدان تبیین و بازخوانی شود.

وی با بیان اینکه حماسه مردم آمل در سال ۶۰ که به خیال خام گروه‌های تروریست قصد ضربه زدن به انقلاب نوپای ایران اسلامی داشتند، با حضور آگاهانه مردم بابصیرت آمل در دفاع از شهر و آرمان‌های انقلاب خنثی شد، تصریح کرد: امام خمینی ره با درک درست از دفاع جانانه مردم در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب، در وصیت نامه سیاسی الهی شان از مردم فداکار آمل و حماسه مردم آمل تشکر کردند.

فرماندار ویژه آمل یادآورشد: امروز نیز مردم آمل به خود می‌بالند که بعد از ۴۲ سال از حماسه سال ۶۰، این حماسه آنها در تقویم رسمی کشور ثبت و به عنوان الگوی ارزشمند مقاومت و ایستادگی مطرح شده است.

نظر شما