شناسهٔ خبر: 64676170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۵ مرکز استعدادیابی ورزشی درتهران

۵ مرکز استعدادیابی ورزشی در ۵ نقطه تهران ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایجاد ۵ مرکز استعدادیابی ورزشی درتهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری مرحله پایانی دومین دوره مسابقات "قهرمان‌شهر"، که صبح امروز برگزار شد ، گفت: رسالت اصلی سازمان ورزش ترویج ورزش همگانی است و جشنواره ها و مسابقات ابزاری برای ترویج ورزش و ارتقای سرانه فعالیت ورزشی در جامعه است.

حسین اوجاقی افزود:مسابقات قهرمان شهر یکی از این مسابقات است که یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی را درگیر کرده است. بخش محله‌ای و منطقه‌ای آن انجام شده و به مرحله فرامنطقه ای و نهایی رسیده است. ۱۰ رشته ورزشی آقایان و ۱۰ رشته ورزشی بانوان برای این مسابقات در نظر گرفته شد. وی تصریح کرد: سازمان ورزش از نظر کمی تلاش کرده تعداد بیشتری از شهروندان را درگیر ورزش کند و از لحاظ کیفی نیز طوری برنامه ها را طراحی کرده ایم که تجهیز سالن های ورزشی را داشته باشیم و خود ورزشکار نیز به البسه و تجهیزات مناسب دستیابی پیدا کند. در کنار آن مسئولان رشته های ورزشی هر رشته را برای مسابقات دعوت کردیم تا تعاملات لازم انجام شود و از فدراسیون های مربوطه خواستیم یک نفر را به عنوان ناظر فنی و استعدادیاب معرفی کنند تا در کنار ما حضور داشته باشد تا کشف و شناسایی استعدادها را نیز از طریق این مسابقات داشته‌ باشیم

.مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اضافه کرد: طبق نظر سنجی‌ها برگزاری و اجرایی مسابقات، رضایتمندی شهروندان را در پی داشته و می توانیم بگوییم این مسابقات قابلیت برگزاری در سطح ملی در همه شهرهای کشور و حتی بین المللی بین شهرهای مختلف جهان را دارد.

آقای اوجاقی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با فدراسیون‌ها برای استعدادیابی و شیوه های این‌کار یادآور شد: یک استعدادیابی آکادمیک داریم که ۵ مرکز استعدادیابی در ۵ نقطه تهران ایجاد می کنیم که جانمایی آنها انجام شده و شرایط مناسب استعدادیابی به صورت آکادمیک در حال انجام است و تا آخر سال افتتاح خواهند شد. در کنار آن شناسایی استعدادها از محلات نیز با تعامل با فدراسیون‌ها و فرستادن نماینده ای از طرف آنها در مسابقات قهرمان شهر، برای کشف استعدادها در حال انجام است.

نظر شما