شناسهٔ خبر: 64158855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خانواده ثروت بزرگ عاطفی و معرفتی است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: خانواده ثروت بزرگ عاطفی و معرفتی است و با برگزاری همایش ملی خانواده آرمانی دانشجویان در آستانه ازدواج مهارت‌های مناسبی را برای زندگی کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر امروز در اولین همایش ملی خانواده آرمانی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با اشاره به نهاد خانواده اظهار کرد: نهاد مقدس خانواده محل پمپاژ عواطف به جامعه است.

وی افزود:کشورهایی که به فقر عاطفی مبتلا هستند، هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند و طبق تعبیر مقام معظم رهبری خانواده سلول جامعه است و اگر این سلول دچار آفت شود، جامعه در سراشیبی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوع خانواده، اظهار داشت: در این خصوص استمداد از مراکز علمی و دانشگاهی مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تبیین موضوع دانشگاه آرمانی طی سال‌های گذشته توسط دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: موضوع خانواده آرمانی نیز برنامه‌ریزی شد و امروز شاهد برگزاری این همایش هستیم و امید می‌رود برگزاری این نشست‌ها منتج به نتیجه مطلوب در دانشگاه، خانواده و جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر برقراری ارتباط عاطفی بین پدر و مادر و فرزندان گفت: هر یک طلاق برای جامعه فاجعه و خطری جدی برای کشور است. در همین خصوص هر فردی ایده و برنامه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق داشته باشد، از آن استقبال و حمایت می‌کنیم تا شاهد جامعه ای بدون طلاق باشیم.

دریافت ۲۴۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش خانواده آرمانی

حجت الاسلام والمسلمین عبداله حسنی، رئیس اولین همایش ملی خانواده آرمانی از دریافت ۲۴۰ مقاله توسط دبیرخانه همایش خبرداد و افزود: پس از بررسی مقالات توسط هیات داوران ۲۱۵ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بحث خانواده بستری مهم است، افزود: فعالیت‌ها در این زمینه باید ادامه‌دار باشد.

رئیس اولین همایش ملی خانواده آرمانی تصریح کرد: خانواده بهترین و مهم‌ترین بنا در اسلام و محبوب‌ترین در پیشگاه ذات اقدس الهی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: نبی مکرم اسلام تشکیل خانواده را امری مقدس دانسته و خداوند متعال بحث خانواده و تشکیل زندگی را بسیار دوست دارد.

تحقق خانواده آرمانی در گرو وجود جامعه آرمانی است

حجت الاسلام و المسملین محمدرضا مصلح نیا، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تحقق خانواده آرمانی در گرو وجود جامعه آرمانی است، گفت: در خانواده و جامعه آرمانی نباید اجازه دهیم تا گرهی در زندگی مردم ایجاد شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

نظر شما