شناسهٔ خبر: 64063450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۹ سال پیش در چنین روزی؛

خاطره هاشمی رفسنجانی از اسب سواری دختران در جزیره کیش

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۹ سال پیش ۲۴ آذر ۱۴۰۲ نوشت: سر شب به تماشای اسب سواران در مانژ جدیدالتاسیس کیش رفتیم. گروهی از دختران کیش با لباس سنگین و کاملا پوشیده در اطراف مانژ با اسب تاختند تعجب کردم از شهامت و نترسیدنشان و تشویقشان کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات پنجشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۷۳ بخود نوشت: عد از کمی ورزش و قدم‌زدن در ساحل و صرف صبحانه برای دیدن پروژه های جدید کیش حرکت کردیم و از منطقه ساحل شرقی جزیره که بهترین قسمت ساحل است بازدید نمودیم. در جریان ساخت فضای سبز و پارکهای جدید و مسیر مخصوص دوچرخه و پیاده روی و نورافکن های ساحل  و باغ وحش هستند.

در مسیر مانژ (زمین اسب سواری) که قدیمی است و تعمیر شده و اسکله در دست احداث و معوق مانده دریاپای و کشتی سازی راکد شده و پلاژ مخصوص خانمها بازدید کردیم. همه جا باصفاست‌. پلاژ بانوان را در جای مناسب و محفوظ با حفاظ خوب ساخته اند و مورد استقبال است. مانژ اسب سواری را دیدیم که خیلی زیبا بازسازی شده است. از طرح خانه سازی غروب کیش بازدید کردیم که بعد از چند سال رکود دوباره فعال شده و جاده خوبی برایش در دست احداث است.

به نخلستان جدید الاحداث در مرکز جزیره رفتیم. منطقه تجاری مروارید را دیدیم که بعد از چند سال رکود به خاطر ورشکستگی صاحبش دوباره فعال شده است. یک قسمت آنرا دیدیم که آماده تحویل است.

سر شب به تماشای اسب سواران در مانژ جدیدالتاسیس کیش رفتیم. گروهی از دختران کیش با لباس سنگین و کاملا پوشیده در اطراف مانژ با اسب تاختند تعجب کردم از شهامت و نترسیدنشان و تشویقشان کردم. سپس جمعی از پسران آمدند که خیلی بهتر از دختران اسبها را تاراندند. گروه موزیک بندر لنگه هم‌ موزیکهای محلی گرم اجرا می کردند. دیروقت شام خوردیم و خوابیدیم.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما