شناسهٔ خبر: 63912508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقتدار کشور مدیون شهداست

خبرگزاری صدا و سیما

فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی در یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا خورشیدی و ۲۶ شهید ارتش در فردوس اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون شهدا دانست.

صاحب‌خبر -

اقتدار کشور مدیون شهداست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امیر شاطری در این یادواره گفت: امروز ایران اسلامی یک قدرت بین المللی است و ریشه‌های مقاومت قطورتر شده است.
وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: در ایام نه چندان دور وابستگی تجهیزاتی، لجستیکی و تاکتیکی به غرب داشتیم و در آن شرایط ۷۶ کشور به ما حمله کردند.
فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی افزود: امروزه ما اعلام می‌کنیم هیمنه استکبار و دشمنان اسلام و قرآن در هم شکسته است و ما امروز قدرت جهانی هستیم و این به واسطه عفت فاطمی و صبر زینبی زنان و غیرت ابوالفضلی مردان ماست.
امام جمعه فردوس هم با بیان اینکه بر خود می‌بالیم که فردوس ظرفیت‌های فراوانی دارد و بزرگانی همچون شهید سرلشکر خلبان خورشیدی را در خود پرورش داده است گفت: ما به شهیدانمان افتخار می‌کنیم و شهیدان از قشر‌های مختلف برای ما اقتدار آفریدند.
حجت الاسلام شاکری افزود: پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست و اکنون برای علم آموزی از کشور‌های مختلف به ایران می‌آیند که جای بسی افتخار است.

شهید خورشیدی متولد ۱۳۲۵ در شهرستان فردوس از همرزمان شهید بابایی و یکی از خلبانان f۱۴ نیروی هوایی ارتش بود که رشادت‌های وی در عملیات‌های مختلف مانند فتح المبین منجر به دریافت مدال فتح می‌شود.
شهید خورشیدی در اسفند ماه ۱۳۷۰ در یک سانحه هوایی در اصفهان به شهادت رسید.

یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا خورشیدی و ۲۶ شهید آجا در فردوس به صورت همزمان از شبکه خاوران پخش زنده شد.

نظر شما