شناسهٔ خبر: 63903952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار البرز: شرایط تبدیل ۹ لکه صنعتی به شهرک در سفر رییس جمهور مهیا شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: شرایط تبدیل ۹ لکه صنعتی به شهرک در سفر دوم رییس جمهور به این استان مهیا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان البرز جمعه هفدهم آذر میزبان آیت الله رییسی رییس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت است.

مجتبی عبداللهی چهارشنبه شب در نشست خبری در آستانه سفر دوم رییس جمهور به استان البرز افزود: شاخص‌هایی برای تبدیل لکه‌های صنعتی تعریف شده است، چراکه برای شهرک‌ها امتیازهایی از جمله وام و انشعابات خواهیم داشت.

وی با اشاره اینکه سه کارخانه در سفر دوم استانی رییس جمهور به البرز افتتاح می‌شود، بیان کرد: ۱۲ شهرک صنعتی و ۱۷ لکه صنعتی در این استان داریم.

استاندار البرز با بیان اینکه ۶۰ درصد مصوبه‌های دور اول سفر استانی رییس جمهور به استان محقق شده است، گفت: ۹۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم اعتبار برای تکمیل مصوبات باقی مانده از سفر اول درخواست خواهیم داشت.

به گفته وی، در سفر دوم رییس جمهور ۵۶ پروژه با اعتبار افزون بر ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

عبداللهی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته سفر ریاست جمهوری در سال گذشته، اضافه کرد: سفر اول رییس‌جمهور نیم‌روز به طول انجامید اما این سفر یک روزه است.

افتتاح بیمارستان دولتی فردیس

استاندار البرز گفت: یکی از پروژه‌های که در سفر رییس‌جمهور به بهره برداری می‌رسد بیمارستان شهید سلیمانی فردیس است و با توجه به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در البرز نصف سرانه کشور است، ۲ هزار و ۲۰۰ تخت در البرز وجود دارد که نیاز داریم همین تعداد به سرانه درمانی استان افزوده شود.

استاندار البرز: شرایط تبدیل ۹ لکه صنعتی به شهرک در سفر رییس جمهور مهیا شد

وی با بیان اینکه بیمارستان فردیس ۲۶۰ تخت بیمارستانی دارد که به مرور بخش‌های مختلف آن از ابتدای سال به بهره برداری رسید، اضافه کرد: بیمارستان «به آفرین» نیز مربوط به بخش خصوصی با ۲۶۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی استان البرز اضافه می‌شود.

استاندار البرز یادآور شد: در یک‌سال گذشته بیمارستان دولتی فردیس پیشرفت چشمگیری داشته است که به واسطه حمایت‌های دولت پس از ۱۰ سال به سرانجام رسید.

وی از بازسازی بیمارستان شهید مدنی خبر داد و افزود: این امر به واسطه انتقال بیمارستان مدنی به بیمارستان شهید بهشتی محقق خواهد شد، در این راستا ساخت بیمارستان در شهرستان‌های البرز در دستورکار قرار گرفته که با اجرایی شدن آن بیش از یک هزار تخت به سرانه تخت بیمارستانی البرز افزوده می شود.

استاندار البرز بیان کرد : ۱۸۴ مجموعه غیرفعال و نیمه فعال استان تکمیل شد.

وی ادامه داد: آیین استقبال از رییس‌جمهور از مقابل امامزاده حسن (ع) کرج به سمت مصلی کرج انجام خواهد شد و در ادامه اقامه نماز جمعه و سخنرانی ریاست جمهوری با حضور اقوام مختلف مردمی برنامه‌ریزی شده است.

عبداللهی افزود: هفت و نیم کیلومتر از اتوبان شهید سلیمانی در ادامه شهید همت برنامه‌ریزی شده که روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه و سخنرانی رییس جمهور بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: تلاش بر این است سال آینده این پروژه زیر بار ترافیک برود که کاهش بار ترافیکی ۳۸ درصدی اتوبان کرج - قزوین را به دنبال خواهد داشت.

استاندار البرز اظهار کرد: در راستای فعالیت های اجتماعی و مردمی سازی دولت جلسه ای در سفر دوم رییس جمهور به این استان با مدیران محلات خواهیم داشت .

استاندار البرز با بیان اینکه دانشگاه جدید علوم پزشکی استان البرز که به صورت خیر ساز آماده بهره برداری است، اضافه کرد: این اقدام در مسیر ادای به عهد نذر سلامتی نوه خیر مدنظر به انجام رسیده است.

استاندار البرز: شرایط تبدیل ۹ لکه صنعتی به شهرک در سفر رییس جمهور مهیا شد

وی گفت: ۲۰۰ مدرسه تا پایان دولت سیزدهم در استان البرز به بهره برداری می رسد.

استاندار البرز در ادامه به تراکم جمعیت مدارس استان اشاره کرد و یادآور شد: برای رسیدن به نقطه ایده آل یعنی یک شیفت شدن تمام مدارس با جمعیت ۳۰ نفر، نیازمند احداث یک هزار و ۴۰۰ مدرسه هستیم.

وی با اشاره به سبز شدن البرز و گازرسانی روستاهای آن یادآور شد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تو مان برای تمام روستاها هزینه شد، حتی روستاهای صعب‌العبور هم صاحب نعمت گاز شدند.

عبداللهی با اعلام اجرای پروژه‌های آبرسانی تنش‌های آبی در شهرستان‌های نظرآباد به اشتهارد برطرف شد، اضافه کرد: این پروژه با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی از بهره برداری تصفیه خانه ماهدشت خبر داد و و یادآور شد: با اجرای پروژه های آبرسانی مد نظر از مشکل آب طی ۲۶ سال آینده برطرف نی شود.

عبداللهی در ادامه از شهرستان شدن کمالشهر، محمد شهر و ماهدشت خبر داد و اظهار کرد: احتمال اینکه در این سفر استقلال سه شهرستان جدید البرز اعلام شود وجود دارد البته ممکن است نیاز به مصوبه مجلس باشد.

کاهش آمار آسیب اجتماعی در البرز

استاندار البرز اضافه کرد: کاهش جرایم، سرقت، خودکشی و طلاق در استان را داشتیم.

استاندار البرز از حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، کشور، نیرو، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری و معاون امور زنان و خانواده در شهرستان های استان در روز سفر استانی رییس جمهور خبر داد.

نظر شما