شناسهٔ خبر: 63891968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اجتماع پزشکان و پرستاران ایتالیایی در اعتراض به وضعیت شغلی

سیستم درمان ایتالیا در این سال‌ها جزء بهترین سیستم‌های اروپا درنظر گرفته شده بود و از دارایی‌های اصلی این کشور و بازنشستگان آن محسوب می‌شد. اما پزشکان ایتالیایی نگران آینده این سیستم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه یورونیوز، کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و نیروهای خدمات بیمارستانی در ایتالیا برای رساندن صدای اعتراض خود به مقامات مسئول حوزه بهداشت و درمان در اعتراض به وضعیت شغلی و قراردادی‌شان در رم پایتخت این کشور تجمع کرده و برای ساعاتی دست به اعتصاب زدند. 

با وجود باران بی‌امان در خیابان‌های رم پایتخت ایتالیا، صدها پزشک و پرستار ایتالیایی روز سه شنبه بعد از ظهر در مرکز این شهر تجمع کردند تا به شرایط کاری خویش اعتراض کنند و مخالفت خود را با اقدامات اخیر وزارت بهداشت عمومی ایتالیا، ابراز کنند. 

سازمان‌دهندگان از مشارکت کم سابقه، با حضور شرکت ۸۰ درصدی اعضای اتحادیه کارکنان مراقبت‌های پزشکی در مرکز ایتالیا، خبر دادند. 

معترضان خواستار افزایش سرمایه‌گذاری دولت در منابع صندوق‌های بیمه‌ای درمان برای افزایش تعرفه‌های مندرج در قراردادهای کار شدند. آن‌ها همچنین مخالفت خود با کاهش مستمری بازنشستگی وعده داده شده را برای سال‌های آینده را اعلام کردند. 

سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایتالیا که در این سال‌ها جزء بهترین سیستم‌های اروپا درنظر گرفته شده بود، یکی از دارایی‌های اصلی این کشور و بازنشستگان آن محسوب می‌شد. با این حال، بسیاری از پزشکان نگران آینده این سیستم هستند. 

پیرینو دی سیلوریو، دبیر کل اتحادیه پزشکان و مدیران بخش بهداشت و درمان ایتالیا، به رسانه‌ها اعلام کرد: ما می‌خواهیم آن شأن اجتماعی و حرفه‌ای را که به تدریج از ما سلب شده است، دوباره به دست آوریم. ما فقط خواستار آن هستیم که اقدامات آتی دولت که بخشی از لایحه بودجه سال ۲۰۲۴ ایتالیاست، از ما و بخش درمان حمایت کند. ما به این ترتیب در صورت ندیدن نتیجه قبل از سال نوی میلادی در همین ماه دوباره اعتصاب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما