شناسهٔ خبر: 63888789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شصت و یکمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

شکایت صهیونیست های جنوب تل آویو از ارتش اسرائیل/ شمار شهدا به ۱۶۲۴۸ نفر رسید/ ضرب الاجل آمریکا به تل‌آویو برای پایان جنگ/ زخمی شدن حدود 10 فلسطینی در کرانه باختری

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در حالی وارد شصت و یکمین روز خود می شود که با توجه به عدم دستاورهای ادعایی رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی حماس و ناتوانی این رژیم از تصرف کامل غزه آمریکا برای پایان جنگ به این رژیم ضرب الاجل داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، همزمان با طرح ادعای برخی رسانه‌های آمریکا مبنی بر ضرب الاجل کاخ سفید به تل‌آویو برای اتمام حمله نظامی به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه به منطقه جنین در کرانه باختری یورش گسترده برد و در نوار غزه نیز از زمین و آسمان حملات خود را شدت بخشید.

 

شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه نیز از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون (طی دو ماه گذشته) بر اساس تازه ترین آمار اعلام شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین در غزه، به ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر رسید.

 

بنابراین گزارش، «ریچارد پیرکورن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطینی، از طریق ویدئو کنفرانس از رفح در مرز نوار غزه با مصر، اوضاع غیرنظامیان فلسطینی غزه را اسفبار اعلام کرد.

 

وی گفت: اوضاع هر ساعت وخیم تر می‌شود. هر ده دقیقه یک کودک در غزه جان می‌دهد.

 

 

نظامیان صهیونیست ژنراتور اصلی بیمارستان کمال عدوان را از کار انداختند

 

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز (چهارشنبه) به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه یورش برده و ژنراتور اصلی آن را نابود و از کار انداختند.

 

منابع فلسطینی همچنین تاکید کردند اشغالگران صهییونیست تمامی حاضرین در بیمارستان را زیر بمباران شدید مجبور به خروج کردند.

 

 

ضرب‌الاجل آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی

 

وب سایت آمریکایی المانیتور به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد دولت بایدن ابتدای سال میلادی آتی (24 روز دیگر) را پایان «عملیات نظامی گسترده» در غزه اعلام کرده است.

 

بر اساس این ادعا، واشنگتن بر این باور است که رژیم صهیونیستی در حال دور شدن از اهداف حمله نظامی خود به غزه است.

 

شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا به به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال 2024 ادامه یابد.

 

به گزارش قدسنا، با توجه به عدم دستاورهای ادعایی رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی حماس و ناتوانی این رژیم از تصرف کامل غزه و برجای گذاشتن هزاران زن و کودک شهید با جنایات خود و از بین رفتن وجهه اخلاقی و انسانی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم که در مقابل این جنایات سکوت کردند، آمریکا ضرب الاجل یک ماهه برای پایان جنگ به این رژیم داده است.

 

 

جهاد اسلامی: تجهیزات متجاوزان را نابود کردیم

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در محورهای نفوذ دشمن واقع  در شرق خان‌یونس، القراره و شهر غزه، شماری از تجهیزات و خودروهای زرهی متجاوزان را نابود است.

 

سخنگوی سرایا القدس همچنین گفت که در درگیری و ایجاد کمین علیه ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از آن را زخمی کرده است.

 

6 شهید در حمله به مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره خبر داد که بمباران اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت 6 نفر و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.

 

 

بازداشت 21 نفر عمدتاً از کادر درمان در غزه

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی 21 تن از کادر درمان و راننده های آمبولانس را بازداشت کرده است.

 

2 شهید و 3 زخمی نتیجه یورش نظامیان صهیونیست به طوباس

بعد از ساعت‌ها درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی اردوگاه الفارعه در شهر طوباس در کرانه باختری، رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو نفر و زخمی شدن سه تن دیگر خبر دادند. درگیری‌ها به گفته این رسانه‌ها شدید بود.

 

«عبد الرحمن عماد بنی عوده» و شهید«معاذ الزهران» دو جوانی هستند که در یورش بامدادی صهیونیست‌ها به منطقه طوباس در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسیدند.

 

 

انفجار بمب در مسیر خودروی گشتی صهیونیست در جنین

نظامیان رژیم صهیونیستی از ساعتی پیش یورش گسترده به شهر و اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری آغاز کرده و طی آن با مبارزان فلسطینی در این منطقه درگیر شده است.

 

در محله البیادر جنین، مبارزان فلسطینی موفق شدند یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر خودروی گشتی ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کنند.

 

 

زخمی شدن 7 فلسطینی در یورش به جنین

 

در یورش ارتش صهیونیستی به اردوگاه جنین، هفت نفر از جمله یک زن به شدت زخمی شده‌اند.

 

 

بیانیه مشترک سعودی-قطری؛ تأکید بر حمایت از فلسطین و راهکار دودولتی

 

قطر و عربستان سعودی بعد از دیدار سران این دو کشور در دوحه بیانیه مشترکی منتشر کردند و طی آن، تمیم بن حمد و محمد بن سلمان اوضاع فلسطین را بررسی کرده و درباره فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کردند.

 

آن دو همچنین بر ضرورت توقف حملات نظامی به اراضی فلسطین تأکید کرده و خواهان حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بین الملل شدند.

 

امیر قطر و ولیعهد سعودی ضمن حمایت از راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین، همچنین بر اهمیت فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل به منظور متوقف کردن کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کردند.

 

 

پنتاگون: روزانه با اسرائیل تبادل نظر می‌کنیم

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مقامات نظامی این کشور روزانه با مقامات رژیم صهیونیستی از نزدیک تبادل نظر و نیازهای روزانه آن را بررسی می‌کنند.

 

پنتاگون همچنین مدعی شد به گفتگوها با صهیونیست ها ادامه می‌دهد و انتظار دارد که به قوانین جنگی پایبند باشند!

 

 

تحصن اردنی‌ها در برابر سفارت آمریکا

 

شهروندان اردنی امشب در برابر سفارت آمریکا در شهر امان تحصن کرده و خواستار توقف حمایت‌های این کشور از رژیم صهیونیستی شدند.

 

حماس: اتهامات دولت بایدن را رد و تقبیح می‌کنیم

جنبش حماس اعلام کرد اقدام رئیس جمهور آمریکا در پذیرش ادعاهای صهیونیست‌ها که می‌خواهد نیروهای ما را به ارتکاب تجاوز و خشونت جنسی در هفتم اکتبر متهم کند، تقبیح می‌کنیم. این ادعاها بی‌اساس و بیهوده بوده و دنباله روی از پروپاگاندای منحط صهیونیست‌هاست.

 

شکایت صهیونیست های جنوب تل آویو از ارتش اسرائیل 

 

روزنامه صهیونیستی معاریو در خبری اعلام کرده  که ساکنان جنوب تل آویو در شکایاتی که به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ارائه کردئه اند مدعی اند که ارتش رژیم اشغالگر از آنان در برابر حملات راکتی حماس محافظت نمی کند.

 

3 فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند

 

خبرنگار الجزیره در کرانه باختری از زخمی شدن 3 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در بیت لحم خبر داد.

 

تاکید پزشکان بدون مرز بر ضرورت حذف محاصره غزه

 

سخنگوی سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز بار دیگر بر ضرورت حذف محاصره نوارغزه و ورود امدادهای پزشکی به این باریکه تاکید کرد.


 

 

در حال تکمیل...

نظر شما